Premia: Jäme ots on siiski kaubanduskettide käes

Premia jäätis
Premia jäätis

Premia juhatuse esimees Aivar Aus ei varja, et jäätise kodumaise müügi osas on kriitiliselt tähtis koostöö suurte kaubanduskettidega. Jäme ots, mida võtta, mida jätta, on siin kettidel.

„Seal on tööl inimesed, kes otsustavad, et võtame sisse selle toote, selle ja selle. Ega keegi täpselt ette ju ei tea, kuidas turg reageerib ja subjektiivsust nendes valikut on, aga see on meie igapäevane töö, leida jaekaupmeestega suheldes kompromisse ja lahendusi.”

Aus tunnistab küsimustele vastates, et üks raskem koostööpartner on selles osas Maxima, kus on kõige lühem sortiment ning kuhu on oma jäätistega raske raske sisse saada kõigil jäätisetootjatel. Erimeelsusi on Premial olnud ka Selveriga, ent heade läbirääkimiste tulemusel on need tänaseks lahendatud ning Premial Selveris oma toodete müügiks kokkulepitud pind olemas.

„Meil on üle Eesti 12 spetsialisti, kes sõidavad pideva ülevaate saamiseks läbi ka väikeseid poode ja otsivad lahendusi, see on igavene töö,” selgitab Aus ja lisab juurde, et suveperioodiks võetakse sellele tööle veel kuus inimest juurde. Ettevõtte suurklientide müügijuhid peavad tema sõnul olema väga head läbirääkijad, tundma inimesi ja kaupa. Vaid nii on võimalik saavutada mõistlikud kokkulepped müügipindade osas. „Meie ei taha kõiki pindu kõikidest kettides omale, meile piisab kui saame oma osa, läbi selle me teeme oma brändingut ja müüki ning turundame oma häid tooteid. Tegelikult otsustavad ju tarbijad, milliseid kindlaid jäätiseid nad osta soovivad.” Aus ütleb siiski ka selgituseks et tegelikult on viimase 2-3 aastaga saavutatud kaubanduskettidega tulemusliku koostöö ning Premia on oma tootelistingu, mis kauplustes müügil, saanud väga heaks. „Poodides oleme tähelepanu pööranud ka toote väljanägemisele, et jäätised oleksid paigutatud müügipinnale ühtepidi ja kenasti, see toob tulemusi. See mõjutab ostjat,” kinnitab Aus.

Kas Premia Tallinna Tallinna Külmhoone kasutab müügiks kaubanduskettides ka VMI(vendor-managed inventory) süsteemi? „Igasuguseid süsteeme kasutame, kõik sõltub kuidas suhtud kaubanduskettidesse, kuidas nendega räägid ja argumenteerid,” vastab Aus konkreetsele küsimusele pisut keerutades. VMIga on tema sõnul seotud päris palju nüansse ja otseselt seda siiski ei rakendata. Kokkuvõttes on kettidega kaubale saamiseks tähtis tema kinnitusel ikkagi argumenteeritud suhtlemine, lubadustest kinnipidamine ning tahes või tahtmata loeb inimeste vaheline isiklik klapp.

Osale arutelus

  • Lauri Leet, kaasautor

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Tarkvara

Usalda töögraafikud tarkvara hoolde

Lihtsad tarkvaralahendused aitavad ettevõtjatel pidada paremat arvestust töögraafiku ja palgamaksete üle ning vähendada seeläbi tekkivaid asjatut aja- ja rahakulu.

Stockmann viib digitaalsete proovikabiinidega teeninduse uuele tasemele

Alates 20. oktoobrist on Tallinna Stockmanni kaubamaja naiste pesu osakonnas pilootprojektina kasutusel digitaalsed proovikabiinid, mille kaudu saab klient hõlpsalt suhelda teenindajaga.

Blogid

Käsi­raamatud