24. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Visual merchandising: 7 lihtsat võtet, kuidas kasvatada müüki

Miks on üldse oluline inspireeriv kaupade väljapanek müügisaalis? Erply tegevjuht Kristjan Hiiemaa annab 7 lihtsat võtet, kuidas kasvatada toodete müüki.

Müügitulemusi ei ole ainuüksi võimalik tõsta hea väljapanekuga, see ei asenda klienditeenindust ega muuda kaubavalikut paremaks. Kui vaikiv müüja ei tutvusta toodet, ei aita ka väljapanekust, kuid õige väljapanek on vundamendiks, mis loob müügikeskonna atmosfääri, aitab klienditeenindajatel paremini tooteid esitleda ning ettevõttel müüki juhtida. Müügikeskkonna atmosfäär räägib kaupluse ja brändi üldväärtustest, mis on oluline eristumisel ning klientide leidmisel

1. Grupeeri väljapanekutes erinevaid tooteid

Tänapäeval ei tule enam klient poodi millegi konkreetse järele, ta tuleb otsima midagi uut, midagi üllatuslikku, jaekaubandus müüb elustiili mitte asju. Õige väljapaneku saamegi luua toodete grupeerimise ja hea esitlusega.

Grupeeri tooted näiteks teemade, värvide alusel, kui tooted kuuluvad kindlasse kollektsiooni, siis hoia need ka müügisaalis ühes väljapanekus, nii on kergem teha lisamüüki. Jõuluväljapanekud on ühed olulisemad aastas, mõtle juba aegsasti, mida kuidas esitled.

Grupeeri tooteid, mida koos saab kasutada, kinkida ja paiguta need inspireerivalt andes kliendile uudseid ja värskeid ideesid. Näiteks soovid müüa jõuluteemalisi tasse, lihtsalt tassid reas ei kõneta klienti, proovi luua hubane jõulumeeleolu lisades väljapanekusse müügis olevaid küünlaid ja teekarbikesi.Kasuta nende toodete esitlemiseks kõrgemaid aluseid näiteks pidulikemaid vaagnaid, too sisse jõuluelemente.

Samuti pea meeles, et väljapanek ei läheks liiga kirjuks ning, et kõiki tooteid oleks piisavalt. Pühad ja hooajad kestavad kaua, promo riiulid tühjenevad kiiresti, kuid väljapanekud peavad välja nägema alati uued ja värsked. Kui tooted hakkavad otsa saama, leia neile alternatiivid ning vaheta väljapanekus uute vastu.

2. Ära eksponeeri neid tooteid, mille järgi klient tuli, näita neid, mida klient ihaldab

Ära tee väljapanekut odavale basic tootele, kui sa saad näidata kallist luksuslikku toodet, mida kõik ihaldavad. Hea väljapanek võib muuta ostu. Lihtne vajadus ei tähenda, et klient ei ostaks kallist toodet.

3. Uut kaupa esitle sissepääsu lähedal

Uus ja kõige hinnalisem kaup too võimalikult lähedale sissepääsule, et klient möödudes ka märkaks, mida uut ja huvitavat on saabunud. Väljapanekud ukse ees peavad olema alati laitmatult korras, piisava kauba kogusega ning ideaalis erinevatel tasapindadel eksponeeritud. Väga oluline on valgustus - suuna uuele kaubale valgustid ja too see esile tekitades poes silmahaaravad punktid. Alati kui muudad väljapanekut, suuna ka spotvalgustust vastavalt sellele.

4. Vaheta väljapanekute asukohti poes

Kui tuleb uus kaup, siis muuda väljapanekute asukohti - uus väljapanek ette ja vana tahapoole. Alati alusta nullist ning loo uuesti kogu kompositsioon, mitte ära topi uusi asju vanasse väljapanekusse, nii värskendad väljapanekut ja näitad teisi tooteid, mis on ehk eelnevalt varju jäänud.

5. Kommunikatsioon on oluline

Kasuta mõnda hästi sõnastatud sõnumit poes, anna sellega aimu toote omadustest, hinnast, brändingust. Sõnumid peavad olema lühikesed ja hästi loetavad ning märgatavad. Professionaalne on kasutada sildinduses alati ühte stiili ja fonti, mis rõhutab ettevõtte brändingut.

6. Jälgi iganädalaselt toodete müüki ja laoseisu

Jälgides iganädalaselt toodete müüki ja laoseisu saad ülevaate oma toodete bestselleritest ja võimalikult kiiresti juurde tellida kaupa, mis väljapanekust otsa saamas. Kasuta väljapanekus tooteid, mida on palju ja mis müüvad, üksikud asjad jätavad väljapanekust ja poest tühja mulje. Kui midagi ei müü väljapanekus, siis asenda see ja leia tootele uus koht. Analüüsi müüke ja muuda väljapanekuid.

7. Koolita klienditeenindajaid väljapanekuid tegema

Ülioluline on, et klienditeenindajad saaksid aru miks ja kuidas väljapanekuid teha. Heade väljapanekute loomiseks on vaja muidugi head silma, kuid kompositsiooni loomine on õpitav ning areneb kogemusega. Hea kui igas kaupluses oleks klienditeenindajatele väljapaneku juhendid ja võimalik oma klienditeenindajat koolitada väljapanekuid tegema, neid analüüsima ja nende abil ka müüki tõstma.

Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757