Autor: Merit Pärnpuu • 30. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

11 säravat müüginippi

Ehituse ABC parim müüginipp on naeratus
Foto: Urmas Kamdron
Parim Müügitiim 2017 võistkonnad pakkusid reedel toimunud Müügikonverentsil välja maailma kõige tõhusamad müüginipid. Loe, mida teevad Eesti parimad müügitiimid teistmoodi.

1. Suhtu klienti kui külalisse ja koostööpartnerisse

Elisa Tervis peab kõige aluseks õiget suhtumist ja ütleb, et kõik on kinni suhtumises. „Kui sa kohtled oma klienti kui külalist, siis sa lood midagi palju lähedasemat ja soojemat kui lihtsalt kliendisuhe,“ ütlesid nad. „Külalist ei jäta sa ukselävele üksi seisma ja koostööpartnerile soovid ainult parimat.“

2. Müü toote kõrval ka muud väärtuslikku infot

Matsimoka on ettevõte, mille üheks alustalaks on traditsioonid ja täisväärtusliku toidu pakkumine. „Meie puhul on väga hästi toimiv müüginipp seotud inimese tervisega. Üritame kliendile selgeks teha, et läbi meie toote tarbimise saab ta kasu, mis on tema tervisele kasulik.“

Toote kõrval müüvad nad ka muud väärtuslikku infot toitumise kohta: näiteks kuidas lugeda toitumise etikette ja kuidas teha õigeid toitumise valikuid. Nad soovitavad müügis välja tuua märksõnad, millest ettevõte juhindub, sest klient tahab seda kuulda. Näiteks nemad nimetavad tervisega seotud märksõnu. „Tervis on väga oluline ja aina olulisemaks see inimeste seas saab,“ kinnitasid nad.

3. Hea müügiinimene on professionaalne probleemide lahendaja

Visasati müügitiimi sõnul juhtubtihtipeale nii, et kui inimestele anda midagi müüa, siis nad kipuvad muutuma liiga müügiinimesteks. „Tegelikult inimestele ei meeldi nii väga, kui neile müüakse, sest nad tahavad ise osta ja otsustada.“ Seega peab nende arvates kõigepealt aru saama sellest, et me oleme inimeste äris, mitte asjade äris. „Keskenduge inimestele, sest inimesed ostavad, mitte tooted,“ soovitavad nad.

Keskendumine inimestele seab võtmesõnaks suhtluse. Selleks andsid nad järgmised soovitused: esiteks, kui te suhtlete kliendiga, katsuge üles leida probleem ja lahendage see, sest siis sooritate tõenäoliselt müügi. Te peate olema professionaalsed probleemide lahendajad, selleks et kogu aeg edasi panna. Teiseks, kui probleemi pole, siis ära tekita seda. Alati on midagi, mida klient väga armastab, sest eksklusiivsed autod on ka üpris kulukad, aga inimesed leivad nende jaoks raha. Kolmandaks, selgita välja, kas ta on otsustaja, sest vastasel juhul kulutad sa lihtsalt iseenda ja kliendi väärtuslikku aega.

4. Peab olema tugev usk iseendasse!

Büroomaailma müügitiimi arvates saabkõik alguse müügiinimesest enesest, tema mõtetest ja tema maailmast. Sest mõtted on palju tugevam jõud, kui võiks ette kujutada! „Uskuge iseendasse – teie oletegi maailma kõige parem müügiinimene!“

5. Olge kõigepealt endaga rahul!

Eesti Energia arvates on eduka müügi alus rahulolu iseendaga.

6. Müügiedu võti on järelteenindus

Credit.ee müügitiim leiab, etmüük on juhitav protsess, kus ollakse harjunud kliendi kaebuste välja selgitamisega ja lahenduste pakkumisega. „Mida rõhutatakse vähem ja mida meie peame enda parimaks müüginipiks, on järelteenindus. See tähendab, et kui esimene leping on olemas, siis tegelikult sealt hakkab enda toote või teenuse tegelik müük ehk tegeliku väärtuse näitamine, mida me suudame pakkuda.“ Pikaajalise edu võti nende sõnul just selles peitubki.

7. Pakkuge parimat, aga ärge tehke hinnas järeleandmisi

Energogen juhtis tähelepanu küsimusele: mida klient tegelikult ostab. Ja vastas nii: klient ostab suurepärast teenindust, tahab saada kõrget kvaliteeti ja kujutad sa ette – ta tahab seda kõike saada madala hinnaga. „Kui oleme kliendile selgeks teinud, et teenindus on super, kvaliteet kõrge, siis kuhu me oleme jõudnud – hinnakauplemise juurde.“ Ja see on koht, kus on nende arvates tarvis kliendile meelde tuletada, et need kolm asja koos ei käi. „Palume kliendil valida kolmest asjast üks, milles nad on nõus järeleandmisi tegema. Kui see ei ole kvaliteet ega teenindus, siis me lööme selle tehingu lukku.“

8. Julge erineda ja eksida!

Elisa Raamatu müügitiimi tunnuslause edukaks müügiks kõlab nii: „Ära karda eksida!“. „Tihti kardame, et äkki klient ei vajagi meie toodet, kuid sellega rikume juba eos tulemuse. Eksimine viib arenemise suunas vaid siis, kui me peale ebaõnnestumist vaatame peeglisse ja küsime endalt, et mis läks valesti või et, mida oleksin saanud teha teisiti.“

„Kehv müügimees süüdistab alati klienti vales valikus, edukas aga hoopis iseennast,“ ütlesid nad. Nad ei soovita käia kellegi teise sisse tallatud rada mõeldes, et ainult nii on õige müüa, sest väike kõrvalekalle võib viia sinu isikliku eduka müügistrateegiani.

9. Võta müüki kui seiklust

Greencarrieri sõnul oleks see liiga lihtne öelda, et leidke endas x-faktor ja hakake müüma. „Tegelikult on müük palju enamat – müük on seiklus!“ ütlevad nad. Nende müügisoovitus on õppida selgeks rohkem kui üks müüginipp ja neid iga päev kasutada. Näiteks olge konkreetne või siis olge tore. Tegelikult tuleb olla nagu kameeleon, et kohanduda vastavalt olukorrale. Usu endasse, ole enesekindel, ole kameeleon.

10. Naerata!

Ehituse ABC parim müüginipp on naeratus, mis peab sisaldama nutikust, avatust, enesekindlust, rõõmsameelsust, aktiivsust, tooteteadlikkust ja ausust.

11. Maanda kõik hirmud toote ees

Elektrilevi müüginipp on lihtne: võta ostjalt hirm toote ees ära. Nad seletavad: näiteks müüme suvalist elektriteenust ja kui klient ütleb, et ta ei soovi seda, siis vastame, et jah me mõistame, kuid paljud on sedasi arvanud, aga siis avastavad, et see toode aitab päästa elusid, säästa vara ja hoida ära elektrikatkestust. Mis te arvate, kui palju teie ettevõttes üks tund elektrikatkestust maksab?

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757