30. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Coop kasvatas möödunud aastal käivet 4%

Nutikassa
Foto: Raul Mee
Coop on olnud 2013. aastast Eesti turul kõige rohkem kasvanud toidupoodide kett, suurendades oma käivet ka möödunud, 2016. aastal, turu kasvust 1,5 korda kiiremini, jõudes 508 miljoni euroni.

Viimase nelja aasta jooksul on Coop Eesti käive kasvanud 70 miljoni euro võrra, mis on 10 protsenti suurem, kui konkurentide käibekasv samal perioodil. Ühtlasi kasvatas Coop 2016. aasta kokkuvõttes turuosa 21 protsendini, tugevdades sellega Eesti toidu- ja esmatarbekaupade jaeturul oma turuliidri positsiooni veelgi.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on 2016. aastal küpseks saanud ja ellu viidud mitmeid väga suuri projekte nagu kaubamärgi Coop kasutuselevõtt, uue logistikakeskuse käivitamine, Nutikassade juurutamine aina rohkemates kauplustes, e-poe avamine, Eesti kõigi aegade suurima autoloosi korraldamine ja mitmete uute kaupluste avamine ning rekonstrueerimine. Lisaks on oluliselt uuenenud sortiment, tänu otseimpordile on paranenud paljude värskete kaupade kvaliteet ja aina kasvab nende toodete arv, mida Eestis saab osta vaid Coopi kauplustes.

„Coop Eesti 19 piirkondlikku ühistut on viimastel aastatel tänu omavahelise koostöö paranemisele jõudsalt arenenud ning selle tulemusi näemegi täna Coopi käibenumbrites ja kasumis,“ ütles Vihand. „Meil on tekkinud võimekus investeerida suurtesse projektidesse, nagu näiteks Eesti ühe suurima logistikakeskuse avamine ning Krediidipanga tagasiostmine Eestimaale,“ ütles ta.

Coopi 350 kaupluses tehakse iga päev 160-180 tuhat ostu ca 1,5 miljoni euro eest. Ligi 600 000 püsikliendi ja 80 000 klientomanikuga Coopi kauplused võimaldavad lisaks toidule ja esmatarbekaupadele üle Eesti võtta kauplustest välja ka sularaha, taotleda väikelaenu ja järelmaksu ning alates sügisest lisanduvad kauplustele ka elementaarsed pangateenused. Coopi kauplused on enamikes Eesti piirkondades ka traditsioonilise postiteenuste vahendajad. „Coopi põhimõte on väga lihtne, hoiame elu igas Eestimaa nurgas,“ lisas Vihand.

Coopi kauplused on Maksimarketid, Konsumid, A ja O kauplused, E-Ehituskeskused, Tööriistamarketid ning hulk ketimärgita kaupluseid.

Jaanus Vihand esineb 11. oktoobril Kaubanduse Aastakongressiil 2017, kus ta räägib innovatsioonidest kaubanduskeskkonnas koos Tallink Duty Free juhi Aimar Pärna ja Nikon Balti piirkonnajuhi Rene Mittiga. Tutvu programmiga ja registreeru SIIN.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757