Autor: Kaubandus.ee • 8. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Briti trendiotsija: emotsioonide revolutsioon tuleb tsunamina

Insider Trends trendiotsija Jack Stratten
Foto: Rimi
Briti ettevõtte Insider Trends trendiotsija Jack Stratten ütles, et kui internet tõi virtuaalrevolutsiooni, siis uued tehnoloogiad on toonud emotsioonide revolutsiooni, mida kaupmees ei saa eirata.

“Euroopa kaupmeeste esimene suurem mure on see, et 36% eurooplastest ei armasta poodelda,” rääkis trendiotsija Jack Stratten Riias toimuval Rimi 20. sünnipäevale pühendatud konverentsil “Poodlemine tulevikus – järgmised 20 aastat”. “Teine probleem on see, et poodlemine ei ole piisavalt lõbus – kottide tassimine, stress. 69% inimestest leiab, et võimaluste paljusus ostlemisel on neile tähtis. Lahendus on uutes tehnoloogiates, mis aitavad tarbijatele pakkuda erakordseid emotsioone, mida nad ootavad. Üsna tavaline on, et suured firmad ütlevad, et see ja see on start-upide jaoks, meie oleme liiga suured. See ei ole tõsi. Kui start-upid suudavad, suudavad suured ammugi. Tuleb proovida uusi asju. Ei pea kasutama kogu tehnoloogiat, vaid seda, mis on sulle kasulik, tekitades klientides paremaid emotsioone ja seeläbi toota kasumit.”

“Parem kogemus tarbijale, suurem kasumlikkus jaeketile – see on siiski võimalik,” kinnitas Jack Stratten. “Tehnoloogia säästab tulevikus nii tarbijatele kui kettidele miljoneid naelu. Tehnoloogia areneb väga kiiresti – meie nutitelefon on targem kui tehnoloogia, mis saatis inimese kuule. Kuna tehnoloogia kasv on olnud nii kiire, muudab see jaekaubandust sama kiiresti. 2028. aastal vaatame 2 korda rohkem videoid kui täna, suheldes niimoodi kaubamärkidega rohkem. Kliendil on järjest rohkem ja erinevamaid võimalusi midagi osta. Tänu tehnoloogiale on tekkinud tarbijate jaoks täiesti uus ökosüsteem, kuhu reklaamide kõrval kuuluvad äpid, sotsiaalmeedia jne. Infot on iga päev oluliselt rohkem, kui oli eile.”

“Londonis paneb iga päev mõni suur pood uksed kinni, kuna nad ei suuda emotsioonide revolutsiooniga kaasa tulla,” selgitas Stratten. “Osadele meeldib põhjalik ja aeglane valimine, teine osa tahab kiiresti kogemust. Tark kaupmees saab hakkama mõlema kliendiga. Põhjalik isiklik ostlemiskogemus on väga tähtis. Nt Topman, mis on kiirmoebränd, pakub sellist võimalust – ülikond saab luksusbrändi ostmise kogemuse, klient tunneb end paremini. Mõned näited veel: Adidas avas stuudio, mis ei müü midagi. Adidas pakub inimestele tasuta töötuba, kus saab rääkida toitumisest, treeningutest jms. See on väga edukas projekt. IKEA virtuaalköök – paned ise endale kokku sobiva köögimööbli. Virtuaalne reaalsus on kallis, kuid tasub ära. Tänase jaekaubanduse võti on luua positiivne emotsioon, et ostlemine oleks lõbus ja meeldiv.”

Täna peeti Riias Rimi 20. sünnipäevale pühendatud jaekaubanduskonverents Shopping for Future.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757