Inimesed kasutavad aina aktiivsemalt krediitkaarte

krediitkaart
krediitkaart

Eesti inimeste krediitkaartide kasutus näitab viimase aasta jooksul selget kasvutrendi, selgus SEB kliendiandmete analüüsist. Erinevalt krediitkaartide algusaastatest, eelistab eestimaalane kasutada oma krediitkaarti nüüd pigem koduriigis. Reisimine aga jääb endiselt üheks krediitkaartide populaarseimatest kasutusvaldkondadest.

Kui veel 2015. aasta alguses ulatus krediitkaartide kasutamissagedus 3 korrani kuus, siis suveks 2017 on see kindlalt ületamas 4,2 korda. Kasvutrendi näitab nii kaartide kasutamissagedus kui ka keskmine tehingu suurus, mis hetkel ulatub 45 euroni. 71% kasutamisjuhtudest leiab aset Eestis, 29% aga toimub välismaal. Aina aktiivsemalt kasutatakse krediitkaarti ka internetiostude tegemiseks. Viimase aasta jooksul ulatus e-kanalites teostatud tehingute osakaal 30%ni, mis on Euroopas üsna kõrge näitaja. 70% krediitkaarditehingutest on teostatud endiselt makseterminalide kaudu.

„Eestlased kasutavad krediitkaarte aina aktiivsemalt. Kui varem oli see pigem välisreisi pileti ja hotelli broneerimise vahendiks, siis viimaste aastate arengutega on see muutumas oma finantside haldamise hügieenifaktoriks: krediitkaarti kasutatakse mugavusest, samuti suuremate ostude tegemiseks eesmärgiga mitte kasutada oma sääste. Arenguid toetavad ka SEB uute krediitkaartide funktsionaalsused, mis lubavad koos krediitkaardiga kasutada arvelduskontol olevat raha ning kanda krediidilimiidi oma arvelduskontole,“ kommenteerib SEB Jaepanganduse ja Tehnoloogia valdkonna juht Ainar Leppänen.  

„Huvitav on samuti see, et krediitkaardid ja tarbimislaenude kasvutrend käib käsikäes deposiitide kasvuga, mis selgelt viitab sellele, et Eesti inimene läheneb oma rahalise tagavara hoidmisele teadlikult ning korraldab igapäevaseid rahaasju mitme finantstoote abil,“ täiendab Leppänen.

Teadlikku lähenemist krediitkaartide kasutamisele näitab ka see, et viimaste aastatega vähenes keskmine krediitkaartide arv ühel kasutajal 2ni. See samuti viitab asjaolule, et pankade kliendid on leidnud enda jaoks sobivad tooted ja enam ei kipu hoidma rahakotis 3-4 erinevat krediitkaarti.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara