Uuring: Eesti noored ei usu alkoreklaami mõjusse

õlu, kaupluses
70% küsitlusele vastanutest otsutab alles kaupluses, millist alkoholi nad...

Ettevõtluskõrgkoolis Mainor kaitstud lõputöös leiti, et noored eestimaalased ei tunne, et alkoholireklaam neid mõjutaks. Valikuid määravad brändi tuntus ja alkoholi hind.

Taavo Kõiv uuris oma lõputöös Eesti noorte taju selle kohta, mis mõjutab nende valikuid alkoholi ostmisel.

"Vastustest on näha, et otsust, millist alkoholi osta, mõjutab kõige enam bränd (44% vastajatest) ja hind (30% vastajatest), planeerimata ostude puhul ka toote väljanägemine (14%). Üle 70% vastanutest otsustab tegelikult alles poes, millist toodet osta," ütles Kõiv.

54 protsenti osalenutest leidis, et alkoholireklaam ei mõjuta neid üldse, 41 protsendi jaoks on reklaam infoallikas uute brändide ja toodete kohta ja 36 protsenti otsib reklaamidest sooduspakkumisi. Samal ajal nõustus ainult vähem kui seitse protsenti vastanutest väitega, et alkoholireklaam mõjutab nende alkoholi ostmise sagedust.

Uuringus küsiti ühtlasi vastajate hoiakute kohta alkoholireklaami piiramise või keelamise suhtes. 42 protsendi vastanute arvates tuleks reklaamipiiranguid karmistada, 20 protsenti leidis, et selleks pole vajadust,  kuus protsenti oli täielikult keelustamise poolt ja kolmandikul puudus kindel seisukoht.

Lõputöö raames läbiviidud uuring hõlmas 316 vastanut vanuses 18-35. Uuring viidi läbi märtsis ja aprillis 2017.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara