Liviko kasvatas majandusedu Läti piirikaubanduse arvelt

Liviko tootmine
Liviko tootmine

Kvaliteetalkoholi tootja ja müüja AS Liviko 2016. aasta auditeeritud konsolideeritud netokäive oli 129,7 miljonit eurot ning ettevõte tasus 70,6 miljonit eurot alkoholi aktsiisimaksu. AS Liviko grupi auditeeritud konsolideeritud maksude, intresside ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) oli 5,8 miljonit eurot ning puhaskasum 4 miljonit eurot. AS Liviko auditeeritud konsolideeritud netokäive kasvas võrreldes 2015. aastaga 8 protsenti, puhaskasum 42 protsenti.

„Läinud aasta oli alkoholiettevõtte seisukohast väga raske, sest normaalset majandustegevust häirisid katkematud alkoholi aktsiisitõusud ning nendega kaasnevad mõjud äritegevusele. Eelmisse aastasse jäid kahe alkoholiaktsiisi tõusu eelsed perioodid, mil alkoholi varuti massiliselt ette," rääkis Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi. Tema sõnul nõudis maksu- ja turumuudatustega kohanemine nõudis palju täiendavat ressurssi ning suur osa Eesti alkoholimüügist käib nüüd Läti piiri kaudu. "Aasta lõpuks tõdesime, et alkoholiaktsiisi laekus riigieelarvesse hüppeliste aktsiisitõusude eelse ajaga vaid 10 protsenti enam, samal ajal kui aktsiisimäär oli kasvanud 32 protsenti – see näitab ilmekalt, et kange alkoholi maksulagi on ammu ületatud,“ ütles ta.

Kodumaine omatoodangu müügikäive tõusis mullu võrreldes 2015. aastaga 17 protsenti. Omatoodangu käibe tõusu taga olid alkoholi etteostud enne aktsiisitõusu nii aasta alguses kui ka lõpus ning omatoodangu ekspordi kaheksaprotsendine kasv. Omatoodangu ekspordile aitas oluliselt kaasa Läti piirikaubandus, kuid ka Venemaa ja Ukraina müükide osaline taastumine majanduskriisi järgselt. Tähtsaks tuleb lugeda ka müügiedu duty-free ning reisikaubanduse sektoris.

Omatoodangust kasvas Crafter´s London Dry Gini edu toel enim džinnide müük. Crafter´s London Dry Gin saavutas eelmisel aastal Eesti parima alkohoolse joogi auhinna ja parima pakendidisaini Kuldmuna ning on rahvusvahelistelt võistlustelt praeguseks koju toonud mitmeid medaleid nii suurepärase sisu kui ka pakendi eest.

„Liviko pingutused kvaliteetalkoholitootjana on rajatud hoolikale, rahvusvaheliselt läbilöögivõimelisele tootearendusele ning mõeldud teadlikule ja vastutustundlikule publikule. Meie jaoks on tähtis, et Liviko premium-klassi brändid Vana Tallinn, Viru Valge ja Crafter’s London Dry Gin on hästi esindatud erinevatel välisturgudel ning tax-free ja duty-free sektoris. Näiteks sõlmiti oluline koostööleping ühe maailma suurema duty-free operaatoriga Gebr. Heinemann, kelle valikusse pääsevad vaid maailmas hästi tuntud ja armastatud brändid,“ ütles Kalvi.

Liviko töötab ligi 30 eksporditurul, millest suuremad on Venemaa, Soome, Läti, Leedu, Saksamaa, Ukraina ja Ameerika Ühendriigid. 

AS Liviko Läti tütarettevõte SIA Liviko müük kasvas 2015. aastaga võrreldes 11 protsenti, jõudes 30,2 miljoni euroni ning ärikasum kasvas 67 protsenti, jõudes 1 miljoni euroni.  Leedu tütarettevõte UAB Liviko müügitulu langes mullu 2015. aastaga võrreldes 13,5 protsenti, 11,5 miljoni euroni, kuid ettevõte jõudis pärast olulist restruktureerimist kasumisse, teenides 113 000 eurot.

AS Liviko on 119-aastaste traditsioonidega 1898. aastal asutatud kvaliteetalkoholi tootja. 2016. aastal andis Liviko grupp tööd 301 inimesele. AS Liviko on nii Eestis, Lätis kui ka Leedus välja arendanud alkoholi jaotus- ja hulgimüügivõrgu, mille kaudu turustatakse omatoodangu kõrval maaletoodavaid brände ka teistelt maailma kvaliteetalkoholi tootjatelt. AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara