22. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas veiniturul läbi lüüa?

Äripäeva suveveinide test
Foto: Raul Mee
Kuigi väikseid tegijaid on Eesti veiniturul meeletult palju, valitsevad seda siiski suured maaletoojad. Võtmekohad läbimurdeks on õige sihtgrupi leidmine ja e-turundus.

Veiniturul läbilöömiseks jääb restorani Leib Resto ja Aed omaniku ja peasommeljee Kristjan Peäske sõnul originaalsetest lahendustest ja unikaalsetest tootevalikutest üksinda vajaka.

“Ikka leidub neid, kes maitsevad korra Itaalias head veini ja arvavad, et selle Eestisse toomine paneb raharattad käima. Tegelikkuses löövad turul läbi professionaalid, kes teavad, mida nad teevad,” nentis Peäske.

Restoranid ja jaeketid impordivad ise

Väikeettevõtete jaoks ahendab võimalusi ka see, et suur osa maaletoojate kasumist tuleb jaemüügist. Restoranidesse jõuab kogu veinimüügi mahust väike osa.

Eesti ühe tuntuma veini ja kange alkoholi maaletooja Dunker Estonia tooteportfelli kuuluvad tuntud tarbeveinid Gran Castillo, Franz Hoffner ja populaarne Dreamer. Aastas müüb ettevõte ca 3 miljonit liitrit veini, restoranidesse müüdava kauba osakaal jääb 5 protsendi piirimaile.

“Suurte vahendajategi troonid on kõikuma löönud,” ütles Dunker Estonia tegevjuht Arvo Kask. “Viimastel aastatel on jõuliselt kasvanud jaekettide enda imporditud alkohoolsete jookide hulk. Pole midagi imestada, kui peagi saab Eesti suurimaks napsuimportjaks hoopis Maxima või Coop.”

See ei tähenda, et väikestel tegijatel turule üldse asja pole. Vinosfairi juhataja Maret Reimanni väitel on kokkupuude veinimaailma või toitlustusega enne oma ettevõttega alustamist teretulnud, kuid mitte vältimatu eeldus. Asjatundlikkus annab lihtsalt selged eelised nii kaupade sisseostmisel kui ka edasimüümisel. 

Kask soovitas väikevahendajatel püüda mitte masstoodanguga sammu pidada, vaid leida huvitav nišitoode ja see oskuslikult kindla sihtgrupini viia. Peale selle on täiesti toores siinse alkoholimüügi e-kaubandus. Samas on välja arendatud väga hea pakiautomaatide võrgustik ja lihtsad makselahendused. 

“Internetiturundus on võrreldes traditsioonilise reklaamimaastikuga alkoholi vallas oluliselt vähem reguleeritud, rääkimata sotsiaalmeedia võimaluste ammendamatust kasutamisest. Uuele alustajale on nii turunduse kui ka sihtgrupiga suhtlemise mõttes käes palju erinevaid tööriistu,” julgustas Kask.

Loe pikemalt Äripäevast. 

Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757