Coopi andmetel laseb Kvartali Maksimarketis 22 protsenti ostjatest oma kaubad ise kassast läbi. Samas on Lõunakeskuse Maksimarketis vastav näitaja 14 protsenti. Selverites sooritatakse iseteeninduses keskmiselt iga kolmas ost. Maxima Tartu kauplustes teeb seda iga neljas klient. Rimi iseteeninduskassades käib 20–30 protsenti päevastest ostjatest.
Kaubamaja toidumaailma turundusspetsialist Marika Kurim nentis, et suurem osa oste tehakse neil tavakassades. Teisalt tõdes Kurimi, et iseteeninduskassade kasutamine on stabiilselt tõusev trend ning need, kes on uuendusega kaasa läinud, annavad valdavalt positiivset tagasisidet.
Ka Selveri kommunikatsioonispetsialist Karl-Villam Vaserik rääkis, et iseteeninduskassades sooritatud ostud moodustavad iga kuuga aina suurema osa nende käibest.
Sama nentis Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas. "Kui keskmiselt kasutab nüüdisaegseid kassasid veerand ostjatest, siis suuremates kauplustes on neid juba üle poole," ütles ta.
Loe pikemalt Tartu Postimehest.