30. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ülemiste keskus investeerib laiendusse 35 miljonit

Ülemiste keskus investeerib.
Foto: Ülemiste keskus
Ülemiste keskus alustab laiendustöid 2018. aasta esimestel kuudel ning laiendus peaks valmis saama 2019. aasta varakevadel. Laiendusse investeeritakse 35 miljonit eurot. Suurim visuaalne muutus keskuse jaoks on läbi nelja korruse tekkiv võimas aatrium. Keskusesse tuleb Apollo kino, lemmikloomakeskus PetCity ja spordiklubi People Fitness.

Loe intervjuud Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsaga:

Mis on suurim muutus Ülemiste jaoks, mis toimuma hakkab?

Viime lõpuni oma plaani, mida alustasime juba 2007. aastal ning mida 2014 laiendusega lõplikult ellu viia ei saanud. Kõige suurem muutus, mida 2019. aasta varakevadel valmis saava laiendusega näeme, on meelelahutuse ja toitlustuse osakaalu suurendamine keskuse rentnike koosluses. Paneme suuremat rõhku erinevatele meelelahutustele. Kui rääkida meelelahutusest, siis kindlasti tuleb ka atraktiivne toitlustus liigitada meelelahutuse hulka. Trendid on liikumas selles suunas, et toitlustusel on järjest suurem roll keskustes. Ja see tuleneb muuhulgas ka sellest, et aina enam toovad toidukohad oma kontseptsioonidesse meelelahutuselemente –  näidatakse suurtelt ekraanidelt spordivõistlusi, restoranid on kujundatud temaatiliselt, neisse on toodud sisse digitaalseid elemente jne.

Visuaalses mõttes on suurim muutus läbi nelja korruse tekkiv võimas aatrium, mis kõrgub maa-alusest parklast klaaskatuseni välja, uues osas tööd alustavate kaupluste fassaadid on üle 5 meetri kõrgused.

investeeringu väärtus: 35 miljonit eurot

projekti arhitektideks on Arhitektid AMB International (Norra) ja kodumaine ettevõte Novarc

lisandub 13 000 m2 kaubanduspinda

lisandub üle 20 uue kaupluse, meelelahutus- ja söögikoha

avatakse Euroopa moodsaim Apollo kinokompleks

rajatakse suur maa-alune parkla

avatakse spordiklubi People Fitness.

Millal ehitus täpselt pihta hakkab ning mis ajaks on plaanis valmis saada?

Ehitus algab 2018. aasta esimestel kuudel ning laiendus saab valmis 2019. aasta varakevadeks. Keskus jätkab sellel ajal oma tavapärast tööd, Rimi kolib mõneks ajaks väiksema pinna peale, kuid on jätkuvalt külastajatele avatud.

Kuidas on olemasolevad rentnikud vastu võtnud mõtte, et keskus veelgi suuremaks muutub?

Enamus rentnikke nägid ka 2014. aasta laienemisprojekti, selle korrektset läbiviimist ja suurepärast tulemust ja nende meelestatus on positiivne. Tulevase laiendusega ei sulge me ühtegi sissekäiku ega vähenda parkimiskohti, seega tavapärane töö jätkub.

Kuidas Teie hinnangul hakkab mõjutama üle tee tulev T1 Ülemiste keskuse igapäeva tööd? Just meelelahutuse poole pealt?

Seda on hetkel raske ennustada, kuna meil on jätkuvalt vähe andmeid T1 tulevaste rentnike kohta. Küll aga usun, et meelelahutusliku unikaalsuse argumenti neil enam ei ole, kuna näeme, et ka teised keskused panustavad sellesse. Kristiine keskus liigub selle poole ning ka meie laiendus suurendab meelelahutuspindade osakaalu oluliselt. Kindlasti ei tööta kaubanduskeskus ainult meelelahutuse pealt ehk siis kui head kaupluste koosluste ei ole, siis keskusesse ei tulda.

Mis on need uued ja vägevad kaubamärgid, mis laienevasse Ülemistesse tulevad?

Kindlasti ei püüa me selle laiendusega massiivselt uusi kaubamärke, vaid laiendame oma kliendiportfelli erinevate kategooriate lõikes. Sõlmitud on lepingud ankurrentnikega nagu Apollo, kes rajab Ülemistesse Euroopa moodsaima kinokompleksi, Apollo raamatupood muutub palju suuremaks ja multifunktsionaalsemaks. Lisaks tuleb keskusesse spordiklubi People Fitness.  Avatakse ka ligi 400 m2  suurune lemmikloomakeskus PetCity.

Meil käivad läbirääkimised mõne põneva uut kontseptsiooni esindava kaubamärgiga, millest loodetavasti juba varsti saame rääkida täpsemalt.

Foto: Ülemiste keskus

Milliste argumentidega meelitate siia uusi rentnikke, keda Eestis pole ennem olnud? Miks nad siia tulevad?

Me ei meelita neid kuidagi otseselt. Kui mõnel kaubamärgil tekib Tallinna vastu huvi, siis informeeritakse oma tulekust suuremaid ja paremaid kaubanduskeskus ning tullakse vaatama.

Milline on laienevas osas meelelahutuse ja tavakaubanduse osakaal?

Meil tuleb uude osasse 13 000 m2 renditavat lisapinda. Hinnanguliselt võib öelda, et  70% uuest osast hakkab moodustama meelelahutusele mõeldud teeninduspinnad. Uusi kauplusi tuleb üle 10.

On kuulda olnud, et inimestele ei meeldi väga suurtes kaubanduskeskustes käia, sest seal eksib ära. Kuidas Ülemiste selle probleemi lahendab?

Ma ütleks, et see ei ole õige, muidu ei oleks ju keskustes palju rahvast. Fakt on, et näiteks meid külastab päevas ligikaudu 20 000 inimest, mis on Eesti mastaabis vägagi korralik arv, järelikult meeldib!

Kui aga rääkida sellest, kuidas inimeste liikumist keskustes lihtsustada ja mõnusamaks muuta siis oleme sellele juba varem mõelnud. Keskuses üldalad peavad olema liikumiseks meeldivad. Inimestele ei meeldi, kui nad peavad mööda pikki tühje koridore kõndima. Seetõttu oleme panustanud üldalade kujundamisse – valgustus, helielemendid, taimede kasutamine liigendamiseks, mugavusteenuste rajamine.

Lisaks on väljatöötamisel ka mobiilipõhine rakendus, kus on sees navigeerimisfunktsioon.

Lisaks laienemisele ja uute kaupluste arendamisele on ka suureks probleemiks see, et mingitel perioodidel on keskus suhteliselt tühi ning rahvast kauplustes ülivähe. Kas laienemine aitab ka seda probleemi lahendada?

Kui lisame keskusesse toitlustus- ja meelelahutusvõimalusi, siis anname ka rohkem põhjust siia eri aegadel tulla. Sellega võidame ka külastajate hulka teist tüüpi inimesi. Kino- ja spordiklubikülastaja siia muidu võib olla ei tuleks. Laienemine teistesse sektoritesse aitab.

Kui palju külastajaid te täiendavalt juurde ootate?

Tallinn on suhteliselt väike linn, ühegi keskuse parendamisega ei saa teha külastajate arvus 50% hüpet. Hinnanguliselt ootame uue laiendusega juurde 10% külastajate arvu tõusu.

Kokkuvõttes aga ei käi keskuste arendamisel võitlus ainult selle pärast, palju külastajaid uksest sisse astub, vaid kaua seal aega veedetakse. See on keskuste jaoks üha olulisem näitaja.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757