20. juuli 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika Grupp lõpetas teise kvartali ligi 200 tuhande eurose puhaskasumiga

Montoni kauplus Kvartali kaubakeskuses Tartus.
Foto: Raul Mee
Baltikumi suurim moebrändide maja Baltika Grupp saavutas tänavu teises kvartalis 199 tuhande euro suuruse kasumi, grupi müügitulu ulatus aga ligi 12 miljoni euroni, vähenedes 1% võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga, teatas ettevõte.

Poolaasta kokkuvõttes suurenes grupi müügitulu aga 1% võrra, sealjuures kasvavad jätkuvalt nii  Baltika Grupi ekspordivaldkond kui ka e-müük – hulgi- ja frantsiisimüük kasvas teises kvartalis 17%, ulatudes ligi 1,4 miljoni euroni, e-poes Andmorefashion.com müüdi aga Baltika Grupi moebrände 47% võrra enam kui eelmise aasta teises kvartalis, ulatudes 371 tuhande euroni.

Baltika Grupi jaeturgudest tegi parima tulemuse Eesti jaeorganisatsioon, jaemüük Baltimaades vähenes tervikuna aga 4% võrra.

„Jaeturgudel on meie eesmärgiks hoida kvartalist kvartalisse stabiilset tulemust, mistõttu ei saa me päris rahul olla selle aasta teise kvartali müüginumbritega. Ettevõtte kasvumootorina näeme aga endiselt müügitulude suurenemist läbi hulgi- ja frantsiisipartnerite ning e-poe Andmorefashion.com – nii möödunud aasta kui selle poolaasta tulemused kinnitavad, et muudatused ärimudelis- ja protsessides on end õigustanud ning liigume planeeritud suunas, samas on veel palju teha,” sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

Nii kasvas Baltika Grupi hulgi- ja frantsiisimüük teises kvartalis 17% ja oli 1 376 tuhat eurot. Müügikasvu on toetanud Baltika suurima moebrändi Montoni edu Saksamaa päritolu Peek & Cloppenburgi kaubamajades üle Euroopa, samuti sisenemine uuele frantsiisiturule Serbias.

„Oleme disainiekspordiga seotud tegevustesse viimase pooleteise aasta jooksul märkimisväärselt panustanud, samuti on kasvanud ekspordivaldkonna edendamiseks mõeldud investeeringud. Esimene läbimurre Kesk-Euroopas on saavutatud, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on Montoni müük Peek&Cloppenburgis mitmekordistunud ning tänu sellele oleme saavutanud usaldusväärse partneri positsiooni Kesk-Euroopa ühele tugevamale ja olulisemale kaubamajade keti silmis. Järgmiseks sammuks saab olema uute partnerite leidmine ja seeläbi ekspordi kasvatamine,“ täiendas Meelis Milder.  Esimese poolaasta kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 9% ja oli 3 221 tuhat eurot.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu kasvas teises kvartalis 47% võrra ning oli 371 tuhat eurot. Kokku telliti kaupa 31-st riigist. E-poe suurima müügimahuga riigid olid jätkuvalt Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome. Kõige populaarsemad brändid olid Monton ja Mosaic – kahe Baltika suurima brändi tooted moodustasid e-poe kogumüügist vastavalt 34% ja 31%. Nagu hulgi- ja frantsiisimüük näitas ka e-pood esimesel poolaastal kasvu: müügitulu kasvas 43% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 720 tuhat eurot.

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli teises kvartalis 51,3% vähenedes 1,0 protsendipunkti võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Brutokasumi marginaali vähenemine on eelkõige tingitud suurematest allahindlustest jaeäris. „Aprilli ja mai oodatutust väiksem müügitulemus tingis kõrgemate varude taseme, mistõttu hooajalõpu allahindlusega alustasime tänavu juba juuni alguses, mis tagas head juuni müügitulemused, kuid eelnevatest aastatest sügavama allahindluse,“ kommenteeris Meelis Milder.

Kvartali brutokasum oli 6 014 tuhat eurot, mis on 165 tuhat eurot vähem kui eelmise aasta võrreldav tulemus. Poolaasta kokkuvõttes oli ettevõtte brutokasum 11 264 tuhat eurot (2016 I poolaasta: 11 490 tuhat eurot). Ebapiisavat brutokasumit kompenseerib ettevõte osaliselt kulude kontrollimisega – Baltika Grupi teise kvartali turustus- ja üldhalduskulud jäid eelmise aasta sama perioodi tasemele. Teise kvartali turustus- ja halduskulude suhe müügituludesse oli 48,7% ehk aastaga on müügitulu vähenemise tõttu kulude suhe müügitulusse kasvanud teises kvartalis 0,4 protsendipunkti võrra, kuid poolaasta kokkuvõttes kulude suhe müügitulusse on  vähenenud 0,2 protsendipunkti võrra.

Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moebrändide maja, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moemärki – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 94 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma.

Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes, Serbias ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757