Kui suur on tõenäosus, et uus e-pood on aasta pärast veel elus?

E-kaubanduse turg kasvab mühinal ja e-poe käivitamine on lihtsam kui kunagi varem. Statistikas sügavamale puurides saab tuua välja keskmise tõenäosuse, et äri jääb ka ellu, kirjutab Maksekeskus oma blogis.

Maksekeskus on viimase nelja aasta jooksul sõlminud kliendilepinguid tublisti rohkem kui 2000 interneti teel kaupu või teenused müüva firmaga. Ent tänaseks aktiivseid on neist suurusjärgus 1500.

Täpsemaks minnes, kui vaadata e-poode, kes on aktiivsed (st toimuvad müügitehingud, kus liigub reaalne raha) ühe kvartali lõikes ja vaadata võrdluseks, kui paljud nendest e-poodidest on aktiivsed samal kvartalil 1 aasta hiljem, siis see protsent on üsna püsiv vahemikus 70-75%. Teisisõnu 25-30% on otsustanud tegevuse lõpetada, kirjutab Maksekeskus.

Alustavate ettevõtjate jaoks on see number veidi vildakas, sest seal on koos nii teised alustajad kui ka e-poed, mis toimivad juba pikemat aega ja on oma ärimudeli paika saanud. 

Umbes viiendik e-poode avastab juba paari kuu või isegi nädalatega, et midagi on valesti kas plaani või selle elluviimisega ja äritegevus vaibub. Aasta hiljem on tegutsema jäänud 2/3 alustajatest. Kas nende kõigi puhul äri tulemused vastavad ettevõtjate ootustele on muidugi iseküsimus (enamasti kiputakse alustades käibeprognoosides olema pisut liiga optimistlikud), aga igatahes on olnud ettevõtmine piisavalt tasuv, et sellega jätkata ja võib eeldada, et aastaga on omandatud ka märkimisväärsel hulgal kogemust, mis töötab ja mis mitte.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara