Uuring: Eestimaalased on pakiautomaatide usku

DPD pakiautomaat
DPD pakiautomaat

Pakiveoteenuse osutaja DPD tellitud rahvusvaheline uuring eurooplaste e-poodlemise harjumuste kohta tuvastas, et eestimaalased eelistavad teiste riikidega võrreldes ülekaalukalt oma pakid tellida pakiautomaati. Sakslaste harjumus tellida saadetis oma naabri juurde on eestlaste seas täiesti võõras nähtus.

Kantar TNSi läbiviidud ja DPD tellitud uuringust selgus, et kui Euroopa inimesed lasevad üldiselt enda internetist tellitud kauba koju tuua (84%), siis Eesti elanikud eelistavad ülekaalukalt pakiautomaate. Tervelt 81% uuringus osalenud Eesti elanikest on tellinud oma kauba just pakiautomaati, 57% otse koduukse taha ja 50% vastajatest on lasknud oma ostud tuua ka postkontorisse.

Paljudes teistes Euroopa riikides eelistatakse seevastu tuntavalt rohkem otse koju tellimist (90% horvaatlastest ja šveitslastest) ja Prantsusmaa puhul kasutatakse ka palju näiteks võimalust pakk tellida pakipoodi ehk mõnda lähedal asuvasse kauplusesse, mis oma põhiäri kõrvalt ka pakiteenust pakuvad (55% vastajatest). Kui 13% eestlastest tellib paki otse enda töökoha juurde, siis 13% Saksamaa elanikest laseb oma ostud tuua hoopis naabrite kätte. Uuringus osalenud eestlastest polnud aga sellist võimalust kasutanud mitte keegi.   

“Pakiautomaatide rohkus on Eesti ja Baltimaade eripära ja võrreldes teiste riikidega on Eestis olev automaatide võrgustik ülimalt hästi välja arenenud,” selgitas DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti. “Automaatide eelis on see, et nad on alati avatud ja neile pääseb igal hetkel ligi. See on eriti mugav just liikuvama eluviisiga inimestele.”

Pakiautomaatidesse tellimise trend näib ka püsima jäävat, kuna ka 98% eestimaalastest, kes pole automaati veel kasutanud eelistaks just seda viisi pakkide saatmiseks ja saamiseks. Otse koju tellimise puhul on sama näitaja 91%.

Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üleuroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest asjade ostudest ja see trend näib kasvavat. Eestimaalaste veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 17 internetiostu. Eesti inimene ostab e-poodidest kõige enam elektroonikat (40%), ilu- ja tervisetooteid (39%) ja seejärel moekaupu (34%).

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara