3. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ehituskaupluste ketid näitasid korralikku müügi kasvu

Foto: Andres Raudjalg
Kõige suuremat müügikasvu ehitusmaterjale ja –tarvikuid müüvate jaekaupluste seas näitas Decora, kelle müügitulu kasvas aastaga 22,5%, kuid ettevõtte majandusaasta lõppes 1,27 miljoni euro suuruse kahjumiga. Korralik müügikasv oli ka Espak Tartu ja Espak Paidel.

Ehitusmaterjalide ja – tarvikute jaemüügi turuliider Kesko Senukai Estonia käibeks kujunes 2016. aasta lõpuks 92,48 miljonit eurot, kasvades aastaga 6%. Müügitulust 47% andis müük eraklientidele ning 53% oli müük äriklientidele. Kõige suurema osa äriklientidele tehtud müükidest andis müük ehitusfirmadele. Kolmandik kogu käibest andis üldehitusmaterjalide müük.

2016 aastal toimus ettevõttel ka omanike vahetus ning uueks omanikuks sai Kesko Senukai Lithuania UAB.

Eelmisel aastal investeeriti ettevõtte kaupluste seadmete parendusse kokku 311 tuhat eurot.

Käibenäitajatelt teisel kohal olev Bauhof Group’i käive oli 91,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 9,83%. Kaubagruppidest andis põhiosa käibest siseviimistlusmaterjalide, üldehitusmaterjalide ning aiakaupade müük. 2016. aasta lõpuks tegutses Bauhof’i kaubamärgi all 13 kauplust.

Bauhofi tegevus on suunatud arengule ja laienemisele, mis loob aluse jätkusuutlikuks dividendipoliitikale. 2016. aasta majandustulemuste eest dividende ei makstud.

Tallinnas Veerenni tänaval asuv Espaki möödunud aasta käive oli 65,5 miljonit eurot, kasvades aastaga 2,3%. Espaki kaubamärki kandvad kauplused on kõik eraldi ettevõtted ning eelmisel aastal näitas kõige suuremat kasvu Tartu ja Paide kauplused. Espak Narva kaupluse käive kahanes aastaga 8,2%. Espak Pärnu sõnul jäi nende kasum siiski väiksemaks, mis oli tingitud sellest, et ärikliendi projektimüügi osakaal suurenes ning eratarbijad eelistavad jätkuvalt sooduskampaaniaid. Kui vaadata kõiki Espak nime kandvate kaupluste müügitulu kokku, siis nende müügitulu kokku oli 110,85 miljonit eurot ning kasvas aastaga 4%. Selle koond tulemusega on Espaki kauplused valdkonna turuliider.

Decora AS, kes alles eelmisel aastal Tallinnas enda kõige suurema kaupluse avas, kasvatas ehituskettidest kõige enam müügitulu (22,53%), kuid sellele vaatamata oli ta ka ainuke, kes jäi majandusaasta lõpus kahjumisse.

Optimera Estonia opereerib Ehituse ABC kaupluste ketti, kuhu kuulub 11 kauplust üle Eesti. Aruandeperioodil investeeriti materiaalsesse ja immateriaalsesse põhivarasse kokku 0,75 mln eurot. Investeeringud tehti kaupluste sisseseade uuendamisse ning IT raud- ja riistvarasse.

Palk

2016. aasta IV kvartali kaubanduse valdkonna keskmine brutokuupalk oli 1045 eurot. Kõige suuremat keskmist kuupalka töötaja kohta maksavad Bauhof Group AS (1326 eurot), Espak AS (1342 eurot) ja Kesko Senukai Estonia AS (1249 eurot). Märgatavalt väiksemad palgad on Ida-Virumaal Espaki Jõhvi (503 eurot) ja Narva (688 eurot) kauplustes.

Eelmisel aastal palkas kõige enam töötajaid juurde Decora, kes avas esimese kaupluse Tallinnas ja Bauhaus, kes alustas töötajate komplekteerimist uue kaupluse avamiseks.

Plaanid 2017. aastaks

Kesko Senukai Estonia juhatus on seadnud käesoleva aasta eesmärgiks ettevõtte turuosa kasvu ja kasumi suurendamise. Vaatamata stabiliseerumisele majanduses ja ehituses, siis tuleb siiski väga suurt tähelepanu pöörata efektiivsuse tõstmisele. 2017. aasta kevadel avati pidulikult ka täielikult renoveeritud Haaberti kauplus, kuhu investeeriti 3,4 miljonit eurot.

Espaki põhieesmärgiks on tänavu tõsta klienditeeninduse taset seoses uute müügipindade kasutusele võtmisega. Samuti soetavad mõningad kauplused uusi kaubariiuleid, et tooteid paremini eksponeerida. Oluliseks sammuks on ka soov parandada veelgi kauba liikuvust ja vähendada seisva kauba osakaalu miinimumini.

Samuti soovib Bauhof ettevõtte teeninduse taset ja klientide lojaalsust suurendada. Eesmärgiks on võetud ka efektiivsuse ja kasumlikkuse kasvatamine ning käesoleval aastal jätkatakse ka ettevõtte kontseptsiooni edasiarendamist.

Eelmisel aastal kõige enam müügitulu kasvatanud Decora 2017. aasta põhieesmärgiks on turuosa oluline suurendamine, mida soovitakse saavutada läbi tootesortimendi täiustamise ning teenindustaseme tõstmise. 2017.aasta tegevusplaan näeb muuhulgas ette ka majandustarkvara vahetust, mis on suunatud protsesside kaasajastamisele ja lihtsustamisele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757