Uute sõiduautode müük jätkas tempokat tõusu ka augustis

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq

Uute sõiduautode müük Eestis jätkus tõusulainel ka augustis ja samuti kasvas tarbesõidukite müük.

Augustis müüdi Eestis 2049 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augustikuu müüginumbrid 11,9% võrra. Tänavu kaheksa kuuga on Eestis kokku müüdud 17 399 uut sõiduautot ehk 12,2% võrra rohkem, kui mullu samal perioodil.

„Uute autode müük on kerges tõusus, kuid oleme veel kaugel sellest joonest, kus Eesti autopargi keskmine vanus vähenema hakkaks,“ kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Praegu veavad numbreid üles üldine majanduskasv, sellest tulenev vajadus ja võimalus pargi vahetuseks ettevõtetel ning eraisikute maksevõime tõus ja autoturu korrastumisele järgnenud aktiivne liikumine kasutatud autode (sise)turul.“

Väiksema keskklassi autod olid augustis 22,8% turuosaga kõige populaarsem segment, millele järgnesid keskmised maasturid ja keskautod, vastavalt 22,2% ja 16,3%. Eksporti läks augustis 94 uut sõiduautot.

Viimaste aastate enim müüdud automargile Toyotale tõusis augustikuu müüginumbrite poolest kandadele Škoda – neid marke sõiduautosid müüdi vastavalt 341 ja 325. Kolmandaks enim läks kaubaks Renault’d – 146 autot. Mudelitest müüdi augustis kõige rohkem Škoda Octaviat (123 autot), järgnesid Toyota Avensis (89) ja Škoda Kodiaq (84).

Juulikuise kerge languse järel pöördus augustis taas tõusule ka uute tarbesõidukite müük, milliseid müüdi 452 ehk 3,2% rohkem kui mullu. Kaheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite turg aga 9,3% plusspoolel. Automarkidest jagasid võrdselt 65 müüdud sõidukiga esikohta Citroen ja Peugeot. Kolmandaks enim läks kaubaks Volkswageni tarbesõidukeid. Veokite segmendis oli augustis edukaim Scania 22 müüdud veokiga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara