Viipemakse limiit tõuseb

krediitkaart
krediitkaart

Eestis kontaktivabu pangakaarte väljastavad pangad tõstavad alates 16 oktoobrist viipemakse limiidi ühe ostu kohta seniselt kümnelt eurolt 25 euroni.

“See tähendab, et alates oktoobri keskpaigast saab kuni 25 euro väärtuses ostu eest viipemaksega tasuda ilma pangakaarti makseterminali panemata ja PIN-koodi sisestamata,” selgitas Pangaliidu kaartide töögrupi juht Meelis Nurk.

Viipekaardid moodustavad Eestis 15 protsenti kõikidest pangakaartidest. Pangad prognoosivad, et 2017. aasta lõpuks on kõikidest makseterminalidest viipemakse võimekusega umbes 80% ning 2020. aastaks peavad viipemakseid võimaldama kõik terminalid.

Pangaliidu andmetel jääb 75 protsenti Eesti poodides tehtavatest maksetest alla 25 euro limiidi. “Esialgu Eestis kehtestatud kümne euro limiit tõestas, et nii tarbijad kui ka kaupmehed on uuest makseviisist huvitatud ning see on ka turvaline, kuna viipemakset saavad teostada vaid spetsiaalsed seadmed, mille kasutamiseks on vajalik leping pangaga. Pisteliselt küsitakse makse kinnistamiseks ka PIN-koodi isegi alla limiidi summa jäävate maksete korral,” põhjendas Nurk, mille alusel otsustati Eestis limiit 25 euroni tõsta.

Kontaktivaba tehnoloogia muudab pankade kinnitusel väikeostud mugavamaks ja hoiab kokku maksmisele kuluvat aega. “Viipemakse tehakse sama ostu eest ühekordselt ja ainult siis, kui kaart on asetatud makseterminalist vähemalt kahe sentimeetri kaugusele. Terminal ei võta sama summat kaardilt maha kaks korda järjest. ,” viitas Nurk makseviisi turvalisusele.

Eestis väljastavad viipekaarte Swedbank, SEB Pank, LHV Pank, Krediidipank ja Nordea Pank.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara