Mida on Eesti kaupmeestel õppida USA kaubandushiiglaste allakäigust?

Advokaadibüroo Ellex Raidla partner ja kaubanduse valdkonna juht Risto Vahimets jagab mõtteid, mida on Eesti kaupmeestel õppida USA kaubandushiiglaste allakäigust ja mida nad ise saaksid paremini ära teha.

Teisipäeval kihas USA meedia uudisest, et maailma suurim ja USAs ikoonilise tähendusega Toys R’ Us mänguasjapood esitas pankrotiavalduse, millega soovib ettevõte restruktureerida oma tänaseks 5 miljardi dollarini ulatuvat võlakoormat. 1600 poe ja enam kui 64 000 töötajaga poekett pidi raske otsuse langetama vahetult enne jõuluhooaega, et suuta võimaliku restruktureerimise abil siiski käibemahte kasvatada ja raskest olukorrast välja tulla.

Tegemist on taas ühe jõulise näitega nn brick and mortar (eestikeeles füüsilisi kauplusi omav) tüüpi poeketist, kes ei ole suutnud oma äristrateegias ette näha sedavõrd jõulist e-poodide pealetungi ning on aastate jooksul teinud suuremahulisi investeeringuid oma poodide ehitamisse.

Praeguseks on Toys R’ Us´ile suudetud leida JPMorgan Chase´i ja grupi laenuandjate toel 3 miljardi dollari suuruses mahus finantseerimisallikaid, mistõttu saab pood katta tarnijate ja töötajate ees olevad võlad ning hetkel oma tegevust jätkata.

USAs on viimase paari aasta jooksul suletud tuhandeid suurte jaekettide kauplusi (sh sadu poode ka näiteks tuntud moekettide poolt nagu Macy´s ja Sears) ja baasprobleemina on tegemist sama temaatikaga – suure võlakoorma taustal ei ole õigel hetkel suudetud tunnetada e-poodide võimsat pealetungi.

Eesti kaupmeestel on gigantide vigadest võimalik vaid õppida ja ettenägelikum olla – olgu selleks siis füüsiliste poodide müümine näiteks fondidele, küberturvalise e-poe ehitamine või aegsasti tehtud strateegiline valik, millised kaubagrupid jäävad nö poeleti kaubaks ja millised liiguvad peatselt pea täielikult e-poodide lettidele.

Nende järeldustega on ka meie kaupmeestel toimetamist küll. Üks valik on ise siseneda e-kaubandusärisse. Kindlasti on selle näol tegemist suure väljakutsega, kuna e-kaubandus on juba olemuslikult globaalne ning nii sisenetakse automaatselt ka globaalsesse konkurentsi. Teise valikuna võib oma brick and mortar kontseptsioone ette valmistada pidamaks vastu e-kaubanduse tugevale survele (sh nt kaubagrupid, teeninduse tase ning emotsionaalsus, mida internet ei võimalda).

Osale arutelus

  • Risto Vahimets, advokaadibüroo Ellex Raidla

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara