28. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Cleveron sai jala Zara kaupluste ukse vahele

Arno Kütt
Foto: Andras Kralla
Viljandis pakiautomaate tootev Cleveron hakkas koostööd tegema Hispaania tekstiilikontserniga Inditex ning lisaks kõigele muule soovib ta muuta ka toidu e-kaubanduse turgu.

Cleveroni juhatuse esimees ja kaasasutaja Arno Kütt ütles Äriplaani konverentsil, et aeg on väga oluline, mida tuleb kliendile pakkuda. „Walmart lubas 15 minuti paki väljastamise asemel läbi Cleveroni pakiautomaadi 45 sekundit. Business Insideri ajakirjanik ütles, et see oli tema kõige parem Walmarti kogemus üldse,“ rääkis Kütt.

Küti sõnul on nad juba üle aasta koostööd teinud maailma ühe suurima moekaupade müüjaga, Hispaania Inditexiga, kelle värskeimas Zara kaupluses avati 8. septembril Cleveron Flex pakirobot. Sealt saab klient internetist sooritatud ostud kiiresti ja kergelt välja võtta. „Loodame, et see leping annab meile järgmine aasta palju rahalist käivet juurde, sest kasvupotentsiaal on suur.“ Kütt lisas, et tegemist on praegu pilootprojektiga, kus edasine edu sõltub palju klientidest, kuidas nad selle vastu võtavad. „Loodetavasti läheb samamoodi nagu Walmartiga.“

Uus ajajärk toidukaupade e-kaubanduses

E-kaubanduse trend liigub praegu sinnapoole, kus üha enam toidukaupu hakatakse läbi interneti ostma. „Märgiline tehing selles suunas toimus, kui Amazon ostis toidukaupade keti Wholefoodsi. See näitab seda, et Amazon trügib ka toidukaupade turule,“ rääkis Kütt. Ta kinnitas, et toidukaupade turg on ka nende siht. “Kui 10 aastat tagasi tõime turule pakiautomaadid, mis muutis e-kaubandus, siis järgmise 10 aastaga muudame seda turgu koduse pakiautomaadiga,“ ütles Kütt Äriplaani konverentsil.

Ta selgitas, et kui tavaline poeskäik võtab aega umbes 49 minutit, siis internetist teeb klient ostud paari minutiga. Seejärel toob kuller kliendile kauba 2 tunnise ajaakna jooksul, millal klient peab kodus olema. „Saadi küll poodi minemisest 40 minutit võitu, kuid võeti 2 tundi, millal peab klient kodus olema ja passima ning kullerit ootama.“ Küti sõnul, kui kõigil on kodus pakiautomaadid, siis kullerfirma saab planeerida oma kaubaringi veelgi paremini. „See aitab viia toidu e-kaubanduse juba järgmisele tasemele,“ rääkis Kütt.

„Meie eesmärk on, et kodune pakiautomaat ei makskaks rohkem, kui üks hea nutitelefon.“

Foto: Raul Mee
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757