2. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Loo äge pop-up pood ja ole konkurentidest ees!

Kes meist ei armastaks uudseid lahendusi, üllatusmomenti ja põnevust? Pop-up võimaldab mõelda suurelt ning luua lahendusi, mis jäävad meelde nii potentsiaalsele kliendile kui ka koostööpartneritele ja meediale

Pop-up poed, restoranid, näitused ja üritused on maailma suurlinnades täiesti tavaline nähtus ning suured brändid tõestavad, et pop-up on selleks, et jääda. Pop-up müügipunkt on ajutine pind, kus suhelda oma olemasolevate ning potentsiaalsete klientidega uues põnevas keskkonnas ning pakkuda neile erilist elamust.

Eestis on pop-up trend küll olemas, kuid seda võimalust kasutavad endiselt väga vähesed ettevõtted. Ettevõtjatel on võimalus näiteks Telliskivis avada pop-up kauplus. Lisaks paljudele disaineritele on seda võimalust kasutanud isegi muuseumid.

Montoni pop-up pood on olnud oma taaskasutusteemalise interjööriga avatud Solarise keskuses, nahatöökoda Craftory reisib oma välkpoega kaubanduskeskusest kaubanduskeskusesse ning oma stiilsetele toodetele lisaks pakuvad nad möödujatele võimalust ise nahast jääkidest meisterdada kas võtmehoidja või käeehte.

Mitte üksnes poed, vaid ka üritused

Seega, lisaks ostmisele pakuvad nad meelelahutust, mis kõnetab ning paneb brändi mäletama. Coca-Cola on astunud üles mitmete pop-up üritustega. Eelmisel suvel avasid nad pop-up poe Tallinna kesklinnas ning andsid unikaalse võimaluse osta stiilseid Coca-Cola tooteid, luua personaliseeritud Coca-Cola purke ning teha fotoboksis pilte.

Maailmast saab tuua põnevaid ja kõrgetasemelisi näiteid mitte ainult pop-up poodidest vaid ka pop-up üritustest. Näiteks maailma tuntuim värvidega tegelev ettevõte Pantone on kaks suve pannud Monacos püsti pop-up kohviku, mis pakub klientidele lõunat, kohvi ja värskeid mahlasid – seda kõike Pantone värvigammas ja Pantone logoga. See on ideaalne näide, kus ettevõte võtab loomingulise riski ja astub oma igapäevasest kastist suure sammu välja.

Miks selline asi vajalik on? See tekitab tähelepanu, annab materjali ettevõtte sotsiaalmeediakanalitesse ning kindlasti on sellest teemast huvitatud ka meedia. Pop-up ei pea alati müügile orienteeritud olema, loominguliselt oma brändile lähenemine võib panna lumepalli veerema ning kaasa tuua palju positiivset tähelepanu.

Näiteks külmutatud juurviljadega tegelev ettevõte Birdseye avas Londonis pop-up restorani, kus kliendid said tasuda oma söögi eest Instagrami postitusega- kõik, mis tuli teha, oli postitada oma einest pilt ja lisada hashtag #BirdsEyeInspirations. Tegemist oli sotsiaalmeedia eksperimendiga, mis aitas luua tasuta meediakajastust.

Pop-up pood on võimalus eksperimenteerida ka interjööris. Väike eelarve ei takista olema silmapaistev. Austraalia rõivabränd Arnsdorf disainis oma pop-up poe kasutades 154 paari erinevates toonides sukkpükse. Tähelepanu oli tagatud ning see oli ülemaailmne.

Mis on pop-up poe plussid?

4 asja, mida meeles pidada eduka pop-up poe loomisel:

Leia pop-up poele asukoht, mis sobib sinu klientide sihtrühmale.

Internet ja mobiilne veebipõhine äritarkvara, mis võimaldab lihtsalt müüki teha.

Mõtle hoolikalt läbi oma poe disain, paku kliendile elamust.

Promo oma pop-up poodi enne kui selle avad.

Kui ettevõte tegeleb vaid e-kaubandusega, siis on hea võimalus testida jaekaubanduse müügipunkti võimalikkust pop-up poe abil. Kulutused välkpoe pidamiseks on märkimisväärselt väiksemad kui püsiva müügipunkti puhul.

Kui poe kontseptsioon ja asukoht töötavad, on võimalik teenida kasumit. Lisaks eelistab inimene siiski tänapäeval veel tooteid oma käega katsuda enne kui teeb ostu. 78% ostjaid vaatab toodet eelnevalt e-poest, kuid ostu sooritab ta siiski reaalses poes, kus ta saab toodet oma silmaga näha ning katsuda.

Pop-up poe võlu on just selle ajutine koht ning aeg. See tekitab kliendis tunde, et toode on ainult siin ja praegu saadaval ning aitab kaupmehel rohkem müüa. Eksklusiivsed tooted ja limiteeritud kogused tekitavad kliendis soovi kohe ost sooritada.

Ideaalne on pop-up poe loomine pühade ajal, kui otsitakse lähedastele kingitusi ehk kindel eesmärk on ost sooritada. Jõulude ajal on lihtsam pop-up poega meelitada inimesi tutvuma oma brändiga. Lisaks ostlemisele võiks pop-up pood pakkuda midagi erilist, näiteks glögi piparkookidega või leida mõni muu enda brändile sobilik turundusnipp. Tähtpäevi on palju ning enda brändi sidumine mõne sündmusega tuleb kindlasti müügile kasuks.

Ent plusse on veel. Pop-up võimaldab minna lähemale oma klientidele ja personaalselt tundma õppida klientide vajadusi ja ootusi ehitamaks üles tugevamat kliendisuhet. Pop- up pood on hea võimalus harida oma kliente ja tutvustada oma toodet ning brändi lähemalt. Konkurents on tänapäeval tihe nii tavakaubanduses kui ka e-kaubanduses, mistõttu tuleb otsida võimalusi eristumiseks.

Allikas: Erply blogi

Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757