Üle 2000 kaubandusettevõtte said negatiivse krediidihinnangu

negatiivne
negatiivne

Finantsnäitajate töötlemise ja krediidihindamisega tegeleva Creditinfo teatel muutusid alates 1. oktoobrist viimase majandusaruande puudumise tõttu krediidihinnangud negatiivseks kokku sektorite üleselt 12 985 ettevõttel. See on üle tuhande ettevõtte rohkem kui eelmisel aastal samal ajal.

Muudatus puudutab seni positiivse krediidihinnanguga firmasid, kes ei ole esitanud 2016. aasta majandusaruannet. Creditinfo Eesti AS arendusdirektor Alar Jägeri sõnul näitab andmete avalikustamisega viivitamine, et nõrkasid majandustulemusi soovitakse teadlikult varjata ja ettevõte on suure tõenäosusega oma tegevust lõpetamas.

Negatiivse krediidihinnangu korral on ettevõtte krediidirisk väga kõrge ja Creditinfo sellisele ettevõttele krediidiga müüa ei soovita. Seega võib negatiivne krediidihinnang kitsendada pangast laenusaamise võimalusi, mõjutada tarnijaid kehtestama ettevõttele karmimad krediiditingimused või jätta ettevõtte ilma mõnest uuest kliendist. 

„Creditinfo on kõikidele ettevõtetele aruande esitamist meelde tuletanud ja hoiatanud krediidihinnangu muutusest,“ nendib Jäger. Krediidihinnangu ümberarvutamine ei puuduta uusi ettevõtteid ega neid, kelle majandusaasta lõpust ei ole möödunud veel kuus kuud. 

Enim muutusid krediidihinnangud hulgi- ja jaekaubandussektoris (2292 ettevõttel), kutse, teadus- ja tehnikaalases tegevuses (2194 ettevõttel) ning kinnisvaraalases tegevuses (1260 ettevõttel).

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara