12. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Kaubamaja Grupil silmapaistvad tulemused e-äris

Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp
Foto: Andres Haabu
Tallinna Kaubamaja Grupi üheksa kuu müügitulu ulatus 476,2 miljoni euroni, kasvades aasta varasemaga võrreldes 9,4%.

2017. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 160,9 miljonit eurot, see on 2016. aasta tulemusest 8,6% rohkem. Grupi üheksa kuu maksueelne kasum oli 24,3 miljonit eurot, mis on 5,6% enam kui aasta tagasi, kolmanda kvartali maksueelne kasum oli 9,5 miljonit eurot, mis on aastataguse ajaga võrreldes 1,5% suurem.

„Kolmas kvartal tõi kaasa edasimineku ühes meie olulises projektis, nii jõudis septembris lõpule Tallinna Kaubamaja kvartali arhitektuurivõistlus,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Laekus 15 võistlustööd, see on rõõmustavalt palju. Kaubamaja arendus on kahtlemata grupi üks olulisemaid lähiaastate projekte ja töötame selle nimel, et leida parim võimalik Tallinna linnaruumi sobiv lahendus,“ lisas Puusepp.

Ta nentis, et silmapaistvatest tulemustest saab rääkida grupi e-kaubanduse valdkonnas, kus kolmanda kvartali müügikasv nii e-Selveris kui ka Kaubamaja e-poes on kahekordistunud. "Samuti tegeleme jõudsalt SelveEkspressi teenuse laiendamisega olemasolevates ja alles avatavates Selverites,“ ütles ta. Puusepp lisas, et märkimisväärselt on kasvanud grupi autokaubanduse segment, see räägib uute autode jätkuvast populaarsusest nii Eestis kui Baltikumis.

Grupi tulevikuplaanidest rääkides peab Puusepp oluliseks jätkuvat klientide lojaalsuse ning turuliidri positsiooni hoidmist. Partnerkaardi omanikke oli kolmanda kvartali lõpuks üle 642 tuhande. Neljandas kvartalis on plaanis avada kaks uut Selverit, laiendada SelveEkspressi teenust ning arendada grupi e-poode. Novembri alguspoolel selgub Kaubamaja kvartali arhitektuurivõistluse võitja. „Kõigist olulisematest arengusuundadest seoses uue Kaubamajaga teavitame kindlasti jooksvalt ka oma kliente ja aktsionäre,“ sõnas Puusepp.

Selveri supermarketite 2017. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 317,1 miljonit eurot, see on aasta varasemast perioodist 8,9% suurem. Selveri üheksa kuu konsolideeritud maksueelne kasum oli 11,2 miljonit eurot, see on 7,3% rohkem kui mullu samal perioodil. Selveritest tehti 2017. aasta esimese üheksa kuu vältel 28,2 miljonit ostu. Selveri kauplusteketti kuulub 50 kauplust, mille all on ligi 92,8 tuhat ruutmeetrit müügipinda.

Kaubamajade ärisegmendi 2017. aasta üheksa kuu müügitulu oli 71,4 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4,8% suurem. Kaubamajade üheksa kuu maksueelne kasum oli 2,0 miljonit eurot, mis on aastatagusest tulemusest 16,5% rohkem. 

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2017. aasta III kvartali müügitulu oli 1,1 miljonit eurot, vähenedes 2016. aasta sama perioodiga võrreldes 5,6 %. Kolmanda kvartali kahjum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2016. aasta võrreldava perioodi kahjumist väiksem 0,03 miljoni euro võrra. 2017. aasta 9 kuu müügitulu oli 3,2 miljonit eurot, vähenedes 2016. aasta sama perioodiga võrreldes 6,4%. 2017. aasta 9 kuu kahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis oli 2016. aasta võrreldava perioodi kahjumist vähem 0,1 miljoni euro võrra. Müügitulule avaldas negatiivset mõju Rocca al Mare kaupluse sisenejate ja müügi langus, mille põhjustasid ulatuslikud transpordisõlme ehitustööd keskuse ümbruses.

Autokaubandussegmendi 2017. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 76,1 miljonit eurot. Müügitulu ületas eelmise aasta sama perioodi tulusid 20,2%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 25,6%. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 3663 sõidukit, sellest III kvartalis 1230 sõidukit. Segmendi 2017. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 3,4 miljonit eurot, mis on mullusest 11,6% rohkem. 

Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste üheksa kuu müügitulu oli 8,0 miljonit eurot, see vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13,8%. 2017. aasta üheksa kuu kahjumiks kujunes 1,1 miljonit eurot, kahjum suurenes aastaga 37,3%. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2017. aasta üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 3,7 miljonit eurot, mis on 1,0% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Üheksa kuu maksueelseks kasumiks kujunes 8,7 miljonit eurot, mis on aastatagusest perioodist 2,1% enam.

Tallinna Kaubamaja Grupi ASi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA ,TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757