6. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas kurvi tagant paistab buum?

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat
Foto: Raul Mee
Pikk, järskude tõusudega kasv sunnib küsima: mis saab siis, kui küpseb uus buum, mille varjus varitseb uus kukkumine?

Kümme aastat tagasi tõusis Eestis uute autode müügi turg tänu katkematule kasvule kõigepealt enneolematusse kõrgusse ja kukkus siis kohe 70%. Uute sõidu- ja tarbeautode müük on Eestis juba mitu aastat ainult kasvanud, nii et peaaegu iga kuu on osutunud rekordiliseks.

Tõepoolest, kui mitte nii ammusel 2015. aastal müüdi 20 347 autot, siis möödunud aastal kasvas nende arv 22 429-ni ja tõuseb selle aasta lõpuks prognooside kohaselt 26 kuni 27 tuhandeni.

“Mingist buumist pole põhjust rääkida,” kinnitab Arno Sillat, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu AMTEL tegevjuht. “Võrreldes kinnisvara hinnatõusu ja uute korterite müügitehingute arvu kasvuga, areneb autoturg sujuvalt ja rahulikult. Eelmise aastaga võrreldes on uute sõiduautode müük suurenenud vaid veidi üle 10%, kuigi see on mõnel kuul osutunud ka tunduvalt kõrgemaks,“ rääkis Sillat Äripäeva venekeelsele sõsarväljaandele Delovõje Vedomosti.

Müük seotud majanduskasvuga

Mootorsõidukite müügi konkurentsiraport

Konkurentsiraport annab täieliku ülevaate valdkonna ettevõtete konkurentsivõimest. Analüüsitud on ettevõtete viimase viie aasta majandusnäitajaid, mille põhjal on välja toodud valdkonna arengutrendid ja ettevõtete pingeread.

Telli konkurentsiraport SIIT.

AMTELi arvestuste kohaselt peatub Eesti praeguse autopargi vananemine alles siis, kui uute autode müük jõuab aastas 30 000ni. „Tegelikult on selle näitajani kord juba jõutud - 2007. aastal, majanduslanguse künnisel müüdi 30 902 uut autot -, kuid jooksva aasta tulemuste põhjal oleme sellest tasemest veel päris kaugel,” ütles AMTELi juht.

Sillati hinnangul on autode müügi suurenemine seletatav jätkuva majanduskasvuga (II kvartalis 5,7%, I poolaastal 5,2%), aga ka keskmise palga tõusuga. Nii moodustas keskmine brutopalk II kvartalis 1242 eurot, mis on 6,8% kõrgem kui aasta tagasi.

Seda arvamust toetab ka Tiit Lillipuu, Forde ja Volvosid müüva Info-Auto turundusdirektor. “Kümne aasta taguse buumiaja rekordini ei ole me veel jõudnud. Isegi juhul, kui kõik läheb hästi, müüme selle aasta lõpuks kõige rohkem 26 000 autot,” leiab Lillipuu ja lisab: “Kuigi Eestis on palju neid, kes armastavad rääkida, et kohe-kohe saabub uus kriis, on meie viimaste aastate üldine majanduslik olukord soodne.“

Loe pikemalt Äripäevast.

 

Autor: Viktor Filonenko, DV kaasautor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757