Kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad?

Kai-Riin Veromann
Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann

Kantar Emor viis oktoobri keskel läbi küsitluse, kus uuriti, kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad. Inimestel paluti meenutada nende viimast külastust toidu- ja esmatarbekauplusesse ning hinnata, mis tunde see neile jättis.

„Uuringust selgus, et enamik inimesi toidupoes käies mingeid emotsioone ei tunne,“ rääkis Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann Rimi majanduskonverentsil. „Suurem hulk inimesi vastas, et kõik on täiest tavapärane.“

Veromanni sõnul oli positiivseid emotsioone tundvaid kliente kalli hinnakuvandiga poes tunduvalt rohkem, kui odavamas kaupluses. „Kui sa oled kallim pood, siis peadki pakkuma tarbijale midagi enamat, kui lai kaubavalik ja õige kaup. Tarbija ei väärtusta ainult hinda, vaid ta on nõus minema kallimasse poodi, sest sealt saadakse midagi enamat ja ta tunneb ennast seal hästi.“ Uuringu tulemustes ei olnud vahet, kas inimesed käisid iseteeninduskassas või sooritasid ostu tavakassas.

Emor arvutas ka kõikidele kauplustele emotsioonide skoori ja nad leidsid, et see on seotud kliendisuhte tugevuse näitajaga. „Kliendisuhte tugevuse mõõdik on seotud sellega, kui palju on inimesed valmis kaupluses raha kulutama,“ ütles Veromann. Kokkuvõtteks pani ta kaupmeestele südamele, et emotsioonidele tasub mõelda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik!

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara