ATML tunnustas vastutustundliku tarbimiskultuuri edendajaid

tarbi vett
tarbi vett

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit (ATML) tunnustas eile Kultuurikatlas toimunud Eesti Joogi Festivalil meelelahutusasutusi ja baarmeneid, kes aitasid kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“ käigus levitada vastutustundlikku ja mõistlikku tarbimiskultuuri.

Tunnustuse pälvisid Meat Market Steak & Coctail Tartus ning Shvips ja Butterfly Lounge Tallinnas. Eraldi tähelepanu pälvis baarmen Haim-Vital Grinfeld, kes on seisnud aktiivselt mokteilide ehk alkoholivabade veekokteilide populariseerimise eest.

ATMLi tegevjuhi Triin Kutbergi sõnul väärivad ühiskonna tunnustust kõik kampaaniaga „Kui võtad, võta vett vahele“ liitunud 103 meelelahutusasutust ja vastutustundliku tarbimise sõnumi levitamisele kaasa aidanud sajad baarmenid. Eile aga tõstis liit eraldi esile neid, kes ei pidanud paljuks selle nimel teha ekstra samm.

„Mõistliku ja teadliku alkoholitarbimiskultuuri arendamine on pikk ja pühendumist nõudev töö, mille saavutamine on mõeldav ainult läbi alkoholitootjate ja maaletoojate ning meelelahutusasutuste ühise pingutuse,“ ütles Kutberg. „Fakt, et enam kui 100 baari, kohvikut ja restorani liitus meie kampaaniaga, on selge märk, et oleme õigel teel. Inimeste enda teadlikkus võimalusest ja vajadusest küsida alkoholi kõrvale vett on äärmiselt oluline selleks, et luua tervisele kasulik harjumus, mida järgitakse nii meelelahutusasutuses kui ka kodus.“

Kutberg lisas, et kampaania on saanud baaride külastajatelt palju positiivset vastukaja ning inimesed on hakanud üha julgemalt ka ise alkoholi kõrvale vett küsima.

Vastutustundliku tarbimise levikule aitab kaasa ka Eesti Baarmenite Assotsiatsioon (EBA), mille eesmärgiks on aidata nii eriala professionaalidel kui ka ühiskonnal laiemalt mõista kokteilikultuuri osatähtsust alkoholikultuuris ja edendada mõistlikku ning tervist säästvat alkoholitarbimist.

„Kokteilide, ka alkoholivabade kokteilide kultuur on teinud läbi positiivse muutuse,“ lausus EBA koolituskeskuse juhataja Heleen Välba. „Baarmenil on oluline vastutus kliendi teavitamisel jookide koostisosadest. Ta peab jooke serveerima selleks ettenähtud viisil ja müüma neid vastutustundlikult, see tähendab ka liialt alkoholi tarvitanud kliendile müügist keeldumist.“

Kõik kampaaniaga „Kui võtad, võta vett vahele“ liitunud meelelahutusasutused said märgise „Siin tarbitakse targalt 2017“, mis näitab, et nad on astunud sotsiaalselt vastutustundliku sammu mõistlikuma alkoholitarbimiskultuuri suunas.

Eesti Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liitu, mis esindab suuremaid alkoholi tootjaid ja maaletoojaid Eestis, kuuluvad Altia, Liviko, Pernod Ricard, Prike, Remedia, Tridens, Amber Distribution, Coca Cola HBC, Estonian Spirit, Avallone, Dunker ja Brown-Forman.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara