(Sisuturundus) Arusaam tarneahelast Radiuse näitel

Radius Machining OÜ ostujuht Erko Luhaäär
Radius Machining OÜ ostujuht Erko Luhaäär

Radiuse jaoks algab tarneahel toormaterjalist. Kõigepealt selgitatakse välja kliendi vajadus – mille jaoks materjali kasutatakse, ehk kuhu toodetav detail on mõeldud. Tuleb selgeks teha, kas materjal leiab kasutust tööstuses või on see mõeldud muuks otstarbeks. Reeglina teab klient juba ise, mille tarbeks tal antud osa vaja on. Kui materjali valikul tekibki küsimus, on ettevõtte kogenud töötajad valmis igakülgselt nõustama.

Toormaterjali valides püütakse lähtuda parimast hinna ja kvaliteedi suhtest. Kindlasti tuleb jälgida tõsiasja, et enamik meie pinke on tundlikud tolerantside suhtes, mistõttu iga tootja materjal ei sobigi meie pingipargile. Parima variandi leidmiseks otsime võimalikke partnereid, kes on paindlikud nii materjali ladustamisel kui ka hinna läbirääkimistel. Samuti mängib rolli materjali saadavus. Kui üldiselt on meil tellimuste maht kahest nädalast pooleteise kuuni, vastavalt pingi spetsiifikale, oleme materjale tellides täpsed. Arvesse tuleb võtta nii transporti otse tarnijalt, tööle kuluvat aega kui ka kliendi esitatud tähtaega. Seega ei saa pakkujat valides n- ö huupi panna, sest sellega kaotame väärtuslikku aega.

Toormaterjali saabumisega meie tehasesse algab tarneahela oluline etapp. Kontrollitakse materjali vastavust üldistele tolerantsidele. Edasi liigub materjal järgnevasse töökeskusesse, mis on eelnevalt planeeritud, ning toorainest saavad kõrge täpsusega detailid. Iga detail läbib mitu protsessi. Vastavalt keerukusele valitakse detailide tootmiseks sobiv pink. Seejärel valmistatakse detail vastavalt kliendi antud joonistele. Samuti läbivad kõik detailid lukksepatööd, puhastamise ning lõppfaasis kvaliteedikontrolli. Siinkohal mainin ära, et Radius Machining lähtub ISO 9001 ning 14001 standarditest.

Üks tähtsamaid aspekte meie ettevõtte jaoks on tarnekindlus ehk OTD (on- time- delivery). Viimaste aastatega oleme suutnud selle viia keskmiselt 98%- le. Ülejäänud 2% tuleneb materjali hilinemisest või pinkide ootamatutest riketest.

Sobiva leidmisel tuleb organiseerida transport. Ka siin tuleb mängu paindlikkus – reeglina korraldab materjali transpordi materjali tarnija ise. Alates tellimusest, kuni kauba kätte saamiseni võib minna kolm nädalat kuni poolteist kuud, millest 75% on transpordile kuluv aeg. Aeg- ajalt tuleb aga ette ka  ootamatusi ning sel juhul kasutame püsiklientide puhul võimalusena puhverladu. See tähendab, et hoiustame valmis toodetud detaile enda laos. Nimetatud lao suur pluss on, et tekib mõlemale poolele soodne situatsioon – meie saame suuremas koguses toota, mille tõttu saame pakkuda kliendile parimat hinda ning vastavalt asukohale pakkuda kiireid transpordi lahendusi.

Puhverladu peavad ka meie tarnijad. See eeldab kindlalt reglementeeritud lepinguid meie ning kliendi vahel, kus suudame tarnijale tagada vahemiku, mil kauba välja ostame. Meie jaoks tähendab see, et vajalik materjal on alati päeva või kahe kaugusel ning suudame suurema koguse puhul välja kaubelda sõbralikuma hinna. Meie kliendi jaoks tähendab see omakorda, et kiire vajaduse tekkimisel reageerime aegsasti. Nii leitakse lahendus ka kõige kriitilisemas olukorras.

Viimaste leidmisel kasutame juba väljakujunenud partnereid. Kuna meie ärimaastikul sõltub transpordi sujuvusest palju, lähtume aja jooksul kujunenud usaldusest. Tallinna sisestel vedudel või selle lähiümbruses kasutame logistikapartnerit, kes igapäevaselt kaupa kohale viib. See tagab kiire ning vahetu ühenduse meie ettevõtete vahel. Paraku on nii, et transpordiga kaotatud aega tagasi ei tee. Äärmuslikematel juhtudel oleme detailid organiseerinud ka ise kliendile – näiteks võttis meie sekretär ette tee Kesk-Soome, et vajalik kaup planeeritud ajaks sihtkohta jõuaks.

Autor: Radius Mechining OÜ ostujuht Erko Luhaäär

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara