Kuidas viia läbi edukaid kampaaniaid e-kaubanduses?

Balti Jaama Turu ja DEPOO kommunikatsiooni- ja turundusjuht Liisel Vellend.
Balti Jaama Turu ja DEPOO kommunikatsiooni- ja turundusjuht Liisel Vellend.

Kuna e-kaubanduse turule siseneb üha rohkem kaupluseid ja ettevõtteid, on tihedas konkurentsis esmatähtis klientidele meelde jääda ning nende usaldus võita. Selleks et kliente võita ning neid enda juurde ka järgmisel ostukorral tagasi meelitada, tasub lisaks hooajalistele allahindlustele üllatada kliente ka teiste kampaaniatega ning panustada edukate e-kampaaniate läbiviimisele.

Paku kliendile hüvesid

Kõige lihtsam viis edukaks müügikampaaniaks on pakkuda kliendile iga ostuga teatud hüvesid. Näiteks on statistika kohaselt peamine põhjus, miks klient ostust loobub, kauba kättetoimetamise tasu. Seetõttu tasub kliendile pakkuda varianti kauba tasuta kättesaamiseks. “Kliendid on valmis oluliselt rohkem ostma, kui neil on võimalus kaup tasuta kätte saada. Seega suurendab tasuta kättetoimetamine tõenäosust, et klient soovib uuesti e-poodi külastada, samuti tõstab see e-poe käivet ning lihtsustab uute klientide saamist,” tõdes Kaup24 Eesti turundusjuht Rauno Kristjan. Kõige lihtsam on kauba tasuta kättesaamist pakkuda e-poe esinduses või väljastuspunktis, mis ei too ettevõttele kaasa lisakulusid ega muid kohustusi.

Balti Jaama Turu kommunikatsiooni- ja turundusjuhi Liisel Vellendi sõnul on edukad ka need e-poed, mis pakuvad hüvesid vaid registreeritud klientidele. Sellised hüved on näiteks ostuga kliendikontole raha teenimine, kingitus kliendiks registreerumise eest või hoopiski tasuta parkimine. “Rahalised hüved loovad kliendis usalduse ettevõtte vastu, sest see näitab, et ettevõte hoolib kliendist. Iga ostuga raha või boonuspunktide kogumine järgmise ostu jaoks motiveerib klienti ka järgmist ostu sooritama,” sõnas Vellend.

Loomulikult ei tasu alatähtsustada ka allahindluste mõju ostukäitumisele. Seejuures on oluline kauba juurde selgelt märkida, millistel tingimustel allahindlus kehtib. “Kui kauba juures ei ole piisavat informatsiooni allahindluse kohta, siis suure tõenäosusega klient seda kaupa ka ei osta,” sõnas KUMA liblikate looja Mari Ojasaar. Seega tasub kauba juures anda võimalikult palju informatsiooni nii kauba enda kui ka selle lõppsumma kohta, arvestades nii allahindluse protsenti, aga ka näiteks kättetoimetamise tasu. Samuti peab informatsioon allahindluse kohta levima ettevõtte kõikides turundus- ja reklaamikanalites. “Klient peab hüvede kohta teadlik olema, sest kui e-pood oma toodete ja teenuste eelistest kliendile sobivas kanalis teada ei anna, siis suure tõenäosusega klient toodet ise üles ei leia,” tõdes Ojasaar.

Kasuta digiturunduse ja sotsiaalmeedia võimalusi

Iga klient on erinev, mistõttu tuleb neile ka erinevalt läheneda. Kuna tarbijad eelistavad üha enam e-kauplejatega suhelda internetis ja eriti sotsiaalmeedias, tasuks oma kasuks mängima panna e-maili turundus, Facebooki reklaamid ja remarketing ehk taasturundus. “Statistika kohaselt on Facebooki reklaame näinud kliendid palju altimad tegema e-poes ostu,” sõnas Balti Jaama Turu kommunikatsiooni- ja turundusjuht. Seega tasub ettevõttel olla aktiivne just sotsiaalmeedias ning panustada seal klientide kõnetamisele.

Optimeerimise teel on võimalik pakkuda igale kliendile just talle sobivat kasutajakogemust, mistõttu on ääretult oluline roll ka kodulehe uuendamisel ning seal parima esiletoomisel. “Koduleht tuleks seadistada kliendipõhiselt ehk vastavalt sellele, mida kliendid sealt leida soovivad. Oluline on tõsta esile sooduspakkumised ning need kategooriad, mis klientidele rohkem huvi pakuvad, aga ka hooajalised tooted. Näiteks tõstame talvehooajal esile talvesporditooted ja jõulukingitused,” ütles Kaup24 Eesti turundusjuht.

Muuda kliendi elu mugavamaks

Statistikast selgub, et kliendid sooritavad ostu suurema tõenäosusega, kui toote kohta on kirjas võimalikult palju informatsiooni ning sellele on võimalik ka ise hinnang lisada. Ojasaare sõnul lihtsustab see kliendi elu ja annab talle teavet selle kohta, kuidas teised kliendid on tootega rahul. “Samuti annab see kliendile võimaluse e-poe tegevuses osaleda ja anda panus teiste inimeste ostukogemuse mõjutamisesse,” sõnas ta. Seejuures suurendab kommenteerimisvõimaluse olemasolu ostu sooritamise tõenäosust rohkem kui kolmandiku võrra.

Teine viis klientide võitmiseks ja nende elu lihtsustamiseks on pakkuda kliendile võimalikult palju erinevaid makseviise ehk teha ostu sooritamisprotsess võimalikult mugavaks. “Kliendil peab olema võimalik valida, millist makseviisi just tema kauba eest tasumisel eelistab – olgu selleks siis sularahas või pangakaardiga maksmine kauba kättesaamisel, ülekandega, internetipangas või hoopiski järelmaksuga,“ lausus Kristjan.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara