Autor: Kaubandus.ee • 6. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubandus võtab suure ampsu kaubanduskeskuste käibest

Balti Jaama Turg.
Foto: Raul Mee
Astri Grupi loodud Eesti esimeses e-kaubanduskeskuses müüb tänaseks oma tooteid ligi 150 erinevat kauplejat ning iga päev lisandub uusi soovijaid. Päevas külastab e-keskust üle 10 000 inimese ja see arv ületab keskmise kaubanduskeskuse külastajate arvu. Populaarse e-smaspäeva käibekasv võrreldes eelmise aastaga oli 265%.

Kasv näitab, et eestlased teevad üha rohkem oste internetipoodides ning kliendi jaoks ei ole suurt vahet, kust ta toote avastab, ostab ning kätte saab, teatas ettevõte. 

Astri Grupi digiturunduse juht Timm Rannu sõnul on Astri Grupi e-kaubanduse strateegia fokusseeritud Eesti turule ning kodumaine e-kaubanduse tase on selgelt tõusuteel. „Ühest küljest on paranenud transpordivõimalused, kaup jõuab kohale kiiremini ja soodsamalt ning teisalt on suurenenud turundusvõimekus. E-keskus on füüsilistele kauplejatele lisamüügikanal, millesse nad ise eraldi panustama ei pea ning teisalt jälle saavad e-kauplejad parema võimaluse laieneda füüsilisse kaubandusse,“ rääkis Rannu.

E-keskuse kauplejad saavad järjest paremini aru, et pakutav keskkond on neile ja nende klientidele lisaväärtus ning seda osatakse rohkem ka enda jaoks tööle panna.

JUKU mänguasjade poe e-keskuse juhi Karin Larveni sõnul on e-keskuse kaudu kasvanud neil eelkõige ligipääs toodetele. „Meie tootevaliku puhul on väga oluline, et kaup oleks kättesaadav ka väiksemates kohtades, kus meil suuremaid kauplusi ei ole ja e-keskusest on saanud meile oluline müügikanal. Samuti tehakse mänguasjade puhul palju eel-shoppingut, kus vaadatakse enne kauplusesse tulekut järgi toote hind, mõõdud ja kättesaadavus ning reaalne ost sooritatakse kohapeal,“ rääkis Larven

Lisaks e-keskusele avas Astri oktoobris Eesti esimese e-turu, kus klientidel on võimalik osta värsket Balti Jaama Turu kaupa ka vahendusel ning kuller toimetab soovitud kauba kohale mõne tunniga.

„Balti Jaama Turg pakub palju põnevat kodumaist toidukaupa, mida mujalt ei saa ja meile tundus igati loogiline, et kaup on kättesaadav ka veebis. Inimeste elutempo on järjest kiirem ja oste soovitakse teha endale sobival ajal ning kohas. Samuti on e-turg  selge lisaväärtus Balti Jaama Turu kaupmeestele, kes saavad Astri.ee-sse oma kauba mõne minutiga müüki paisata,“ sõnas Rannu.

Rannu sõnul on e-kaubanduse kasv väga kiire ja on selge, et paari aasta pärast moodustavad e-kaubanduse ostumahud juba arvestatava osa kogukäibest. Trend liigub selgelt suunas, kus e-kaubandus ja füüsiline kaubandus sulanduvad ühte ning tulevikus kahte suunda enam ei eristata vaid käsitletakse ühtse müügikanalina.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757