Autor: Kaubandus.ee • 8. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ansi Arumeel: Euroopa-väliste kaupade käibemaksumuudatus e-kaubandust ei pidurda

Ansi Arumeel.
Foto: Meeli Küttim
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kinnitab, et e-kaubanduse käibemaksumuudatus loob turul õiglasemad tingimused eelkõige Eesti e-kaupmeeste jaoks, kliendi ostukogemus sellest keerulisemaks ei muutu.

“Maksumuudatusega kaotatakse kolmandate riikide e-kaupmeeste maksueelis Euroopa ja Eesti e-kaupmeeste ees. Samas pole muudatus niivõrd radikaalne, et see e-kaubanduse arengut pidurdaks. Pigem loovad õiglasemad tingimused veel paremad võimalused e-kaubanduse kasvuks ka Euroopas ja koduturul, mis on igati tervitatav,” selgitas Arumeel pressiteates. 

Arumeele sõnul ei maksa käibemaksumuudatuse mõju e-kaubanduse arengule üle hinnata. „Maksumuudatus ei muuda e-kaubanduse olemust kui sellist, sest kõik muud e-kaubanduse eelised nagu suurem kaubavalik, soodsam hind ning mugav kättesaamine, jäävad ju alles,” märkis Arumeel. “Rahvusvahelise e-kaubanduse hinnaeelis ei tule mitte maksuerisusest, vaid pigem jaekaubanduse kulude ja vahendajate puudumisest.“

Käibemaks lisandub 2021. aastast ainult neile kolmandate riikide kaupadele, mille maksumus jääb alla 22 euro. Kõigile kallimatele saadetistele rakendub 20% käibemaks juba ka praegu. “Kuna valdava osa Aasiast tellitava kauba väärtus jääb umbes 1-10 euro piiresse, siis sisuliselt tähendab see kliendile maksimaalselt vaid 1-2-eurost hinnatõusu, mis ostuotust kuigivõrd ei mõjuta,” selgitas Arumeel.

Samuti ei tähenda käibemaksu rakendumine lisategevusi kliendile. “Kindlasti ei tähenda muudatus seda, et iga paarieurost pakki peab klient deklareerima hakkama,” selgitas Arumeel. “Eesmärk on muuta ostukogemus võimalikult mugavaks. Uue käibemaksusüsteemiga arvestatakse käibemaks kauba hinna sisse enamasti juba välismaises e-poes. Sel juhul muutuks olukord kliendile hoopis mugavamaks, kuna igasugune kliendipoolne käibemaksu deklareerimine Eestis kaoks ära ka kallimate kaupade puhul.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757