Uuring: Naised veedavad kaubanduskeskuses üle kahe tunni

ostlemine, naine, kauplus
ostlemine, naine, kauplus

Ettevõtluskõrgkooli Mainor läbiviidud uuringust selgus, et neli viiest inimesest, kes veedavad kaubanduskeskuses üle kahe tunni, on naised.

Uuringu juhi, dotsent Tauno Õunapuu sõnul näitas Ülemiste keskuse külastajate põhjal läbiviidud uuring, et kõige kauem hoiavad inimesi kaubanduskeskuses kinni moekauplused. “Ostukeskuse külastatusi on suures plaanis kahte tüüpi – kiirelt sisse, kiirelt välja esmatarbekaupade hankimine ning tundidepikkune moepoodides aja veetmine,” ütles Õunapuu. 

Ülemiste Keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul oodatakse tänapäevaselt kaubanduskeskuselt, et see oleks nagu väike kesklinn kodukoha lähedal. “Enam ainult butiikidest ei piisa ning soovitakse, et kõik teenused oleks ühe katuse all. Sisuliselt toimib kaubanduskeskus linnaosa kultuuri- ja tõmbekeskusena,” ütles Pärnits. 

"Teadlikult juhitud kaubanduskeskused on oluline osa nutikast linnaplaneerimisest. Kui keskus pakub lähikonna inimestele kõike vajalikku, väheneb vajadus ummistada kesklinna viivaid tänavaid," lisas Ülemiste keskuse juht. 

Uuringust selgus, et külastajad soovivad lisaks poodidele leida kaubanduskeskusest kõige rohkem kino. “Võrreldes mulluse sarnase uuringuga, loodavad inimesed tänavu kindlasti ostukeskuses näha ka postkontorit. See on ilmselt seotud kasvava internetikaubandusega,” ütles Õunapuu. 

Uuringu viisid novembris läbi Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud ja üliõpilased. Uuringus osales 805 inimest, kelle eelistusi uuriti läbi ankeetküsitluse ja intervjuude.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara