Eesti pere kulutab jõuluostudele keskmiselt 247 eurot

Jõulud, kingitus
Jõulud, kingitus

Ferratum Grupp küsitles 21 riigis üle 20 000 leibkonna, et välja selgitada inimeste jõuluaegsed tarbimisharjumused ning uuringust selgus, et Eesti kulutused jõuludele on teiste riikidega võrreldes keskmised.

Kõige suuremad jõuludele kulutajad on sel aastal Mehhiko (34,6 %), Rumeenia (31,9 %), Hispaania (29,6 %) ja Brasiilia (28,2 %). Tabeli teisest otsast leiame Horvaatia (14,4 %), Norra (13,4 %), Soome (12,3 %) ja Hollandi (11,8 %) – need riigid hoiavad oma eelmise aasta positsiooni ning teevad võrreldes ülejäänud riikidega jõuludele vähem kulutusi. Eesti kulutused jõuludele on teiste riikidega võrreldes keskmised.

Kõige populaarsema valik, mida kinkida ja kingiks saada, on rõivad – selle on esikohale valinud 17,5% vastanutest. Mänguasjad, maiustused ning elektroonika said küsitluses vastavalt teise, kolmanda ja neljanda koha.

Vastajad 11 riigist ütlesid, et rõivad on nende number üks valik kingituste tegemisel. Soome (17,5%) ja Horvaatia (23,9%) kulutavad suure osa leibkonna eelarvest maiustustele ning delikatessidele. Suurbritannia, Rootsi, Austraalia ja Eesti leibkonnad plaanivad aga kulutada rohkem kui 20% pühade eelarvest mänguasjadele.

Eestlased kulutavad jõuluajal kõige rohkem lastele – palju kulutatakse mänguasjadele. Mänguasjadele järgnevad maiustused ja delikatessid, kinkekaardid, rõivad ja jalanõud. Samuti armastavad eestlased jõuluajal reisida. Reisitakse nii kodumaal kui ka välismaal. Eestlased armastavad nädalalõppe spaas ja samuti ka soojamaareise. Reisides ööbivad eestlased suure tõenäosusega Airbnb majades või korterites.

 

Inimesed üle maailma peavad pühade ajal kõige olulisemaks ajaveetmist pere ja lähedastega. Seda peab kõige tähtsamaks enam kui 70% küsitluses osalenutest. Sellele järgneb jõulutunde nautimine, mida peavad oluliseks ligi 20% küsitletutest. Kingituste saamist peab tähtsaks kõigest 3% küsitletutest.

Uuringus osales üle 21 000 leibkonna. Vastajate vanus jäi vahemikku 18–61 ning 58,8 % vastajatest olid naised. Leibkonna netosissetulekud 20 riigis jäid 555–4580 euro vahele. Leibkonnas oli keskmiselt 2,9 liiget. Uuringu ajal küsiti vastajatelt nende netosissetuleku kohta, kui suured on nende kulutused jõulude ajal, milliseks tegevuseks kulub kõige rohkem raha ja kas nad plaanivad reisimise ajal kasutada Airbnb'd ja mobiilipanka. Kõik rahasummad olid esitatud iga riigi kohalikus valuutas. Ostujõu objektiivsemaks kajastamiseks valuutad hiljem ühtlustati. Kõik uuringus osalejad olid anonüümsed.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara