Uuring: eestlased ostavad jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest

Rocca al Mare kaubanduskeskus
Rocca al Mare kaubanduskeskus

Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud 301 küsitletuga uuringu kohaselt ostavad eestlased jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest, seejuures külastatakse sobivate kinkide leidmiseks mitut erinevat keskust.

Jõuluostude uuringu kohaselt pärinevad enamus eestlaste kuuse all olevatest kingitustest kaubanduskeskustest. 76 protsenti küsitletutest märkis, et teeb kingioste kaubanduskeskustes, 43 protsenti internetis, 30 protsenti väiksemates poodides, seega teevad inimesed oste erinevates kohtades.

“Suures pildis pole e-kaubandus kaubanduskeskustelt kliente võtnud, pigem juurde toonud – nad mõlemad täiendavad teineteist," sõnas Rocca al Mare ja Kristiine keskust haldava Cityconi Baltimaade äridirektor Mati Pops.Tema sõnul meeldib inimestele kingituste ostmisel eelnevalt internetis surfata, internetis on rohkem aega valikud teha ning kokkuvõttes ka rohkem tooteid välja valida. "Kuid enne ostmist tahab klient oma otsuses veenduda ja seda poes päriselt näha või katsuda,” ütles ta.

Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%). Veidi vähem ostetakse kosmeetikat (24%), riideid (24%) ja ehteid (19%).

Popsi sõnul jätavad Kristiine ja Rocca al Mare keskuse ostustatistika kohaselt eestlased jõuluðopingu üsna viimasele minutile. “Kõige kiirem aeg meie keskustes on jõulueelsel nädalal – kõige suurema müügiga päevad on traditsiooniliselt 22. ja 23. detsembril. Seevastu jõululaupäev on tunduvalt rahulikum aeg ðoppamiseks,” sõnas Pops.

Uuringu kohaselt peavad tarbijad jõulukaupade ostukoha valikul oluliseks hindu (märkis 47%), kaubavalikut (43%) ja asukohta (40%), sealjuures sobivaid jõulukinke otsitakse mitmest erinevast keskusest (43%).

Uuringu raames küsiti tarbijatelt, kui lihtne on nende jaoks perele ja lähedastele kinke valida. 51% vastanutest märkisid, et suudavad välja mõelda umbes pooled kingitustest ja ülejäänutega tekib raskusi, 30% vastanutest väitsid, et kingituste valimine ei tekita mingit probleemi ning 19% jaoks napib neil jõulukingiideid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara