Uuring: m-kaubandus astub e-kaubanduse kandadele

m-kaubandus
m-kaubandus

Pakiveoteenuse osutaja DPD tellitud rahvusvaheline uuring eurooplaste ja eestlaste e-poodlemise harjumuste kohta tuvastas, et mobiilseadmetest tehtud ostude hulk hakkab peagi ületama arvutitest tehtud ostude hulka ning noorte eestlaste puhul tehakse lausa 68% ostudest nutiseadmete abil.

Kantar TNSi läbiviidud ja DPD tellitud uuringust selgus, et kui keskmiselt sooritavad eurooplased 39% ostudest nutiseadme abil, siis eestlaste puhul ulatub see keskmiselt 46%. Eagrupis 18-34 eluaastat kasutatakse ostude tegemiseks nutiseadmeid juba 68% puhul kõikidest ostukordadest.

DPD tegevjuht Rainer Rohtla selgitas, et eelkõige näitab nutiseadmete eelistamise kiire kasv seda, et üha rohkem tehakse oste impulsiivsemalt ning seda, et paki kättesaamine on klientidele muutunud kullerite ja pakiautomaatide abil piisavalt mugavaks. “Lisaks on see ettevõtjatele kindlaks märgiks, et nende ostukeskkonnad peavad olema kindlasti nutiseadmeid toetatavad,” märkis Rohtla. Nutiseadmeid kasutavad keskmisest rohkem eelkõige need inimesed, kes nagunii juba palju e-ostlemisega tegelevad.

DPD tegevjuht märkis, et kuigi Eesti on vaieldamatult maailma suurim pakiautomaatide kasutaja ning e-ostlemine on Eestis aasta-aastalt kasvav trend, siis selgus uuringust, et eestlased jäävad usinuselt n-ö tippriikidest siiski veel omajagu maha. “Kõikidest netiostude sooritajatest vastutab kolmandik, n-ö suured ostjad (heavy buyers), tervelt 86% ostude eest. Kui Euroopas sooritavad need suured ostjad aastas keskmiselt 27 ostu ja näiteks Suurbritannias lausa 47, siis Eestis jääb see number veel kõigest 12 ostu juurde,” sõnas Rohtla.

Eestlased tellivad füüsilistest kaupadest (ei ole arvestatud näiteks kino- ja teatripileteid jmt.) interneti teel enim elektroonikat (39%), seejärel ilu-ja tervisetooteid (36%) ning rõivaid (33%).

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara