Autor: Kaubandus.ee • 20. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Alkoholi elustiilireklaamid kaovad teleekraanilt ja pudelid silmapiirilt

Foto: Raul Mee
Riigikogu võttis vastu alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse, mis raskendab alaealiste alkoholi kättesaamise võimalust ning seab piirangud alkoholireklaamile.

Keskerakonna fraktsiooni aseesimehe Erki Savisaare sõnul näeb seadus ette, et alkohoolsed joogid tuleb poodides panna edaspidi teistest kaupadest eraldi ning alkoholi ei tohi paigutada nii, et tarbija puutuks nendega vältimatult kokku ehk väljapanek ei tohi olla märgatavalt nähtav. 

Riigikogu vastu võetud seadus jätab siiski puutumata väikekauplused, kus kaupade varjamine oleks võimatu. Algul kavatses sotsiaalministeerium kehtestada nõuded, mille järgi suurema kui 450 ruutmeetrise pinnaga poodides tuleb alkohol eraldada läbipaistmatu seinaga. Kaubandus- ja tööstuskoja ning kaupmeeste liidu ettepanekul asendati see lõppsõnastuses aga nõudega, mille järgi ei tohi alkohoolsed joogid olla märgatavalt nähtavad, välja arvatud juhul, kui poe suurust arvestades ei ole ümberehitus mõistlik.

"Seaduse vastuvõtmise ajal tehti palju kompromisse, kõik osapooled said komisjonis käia ja arvamust väljendada ning neid arvamusi on ka palju arvesse võetud," ütles IRLi parlamendisaadik Aivar Kokk.

Võrreldes algul riigikokku saadetud seaduseelnõuga on seaduse kangust mitmes aspektis mitu kraadi alla tembitud. Erandi said Tallink ja Tallinna lennujaam. Samuti kadus Tallinki ja õlletootjate liidu survel seadusest plaan keelata pakkumised, mille tulemusel oleks kuuspakis või 24 kaupa kohvris müüdava alkoholi ühe purgi hind väiksem, kui samas poes ükshaaval müüdava sama marki alkoholi hind.

Alkoholireklaamis keelatakse edaspidi inimeste või mis tahes elusolendite kujutamine, reklaam ei tohi kutsuda üles alkoholi tarbima ning seda ei tohi seostada tähtpäevadega. Alkoholireklaami ei tohi tele- ega raadioprogrammis edastada kella seitsmest hommikul kümneni õhtul.

Esialgse plaani järgi jaanuarist kehtima pidanud piirangud poodidele lükkusid 2019. aasta suvesse. Alkoholi esitlus- ja reklaamipiirangute rakendumine lükati edasi tulevasse suvesse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757