12. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Taaskasutus on tõusev trend

Foto: Maris Ojasuu
Kuigi Tallinnas on igas linnajaos kirbuturg olemas, mõnel pool suisa mitu, tasub uutel tulijatel sellele vaatamata proovida, sest kirbukate sihtgrupid on erinevad ja kaubad varieeruvad. Taaskasutus on tõusev trend.

Alanud aastal avab Sõbralt Sõbrale ka uusi müügipindu. Uksed avab uus kauplus Raplas, Tartus kolitakse üks kauplus laienevasse Annelinna keskusesse. "Kuna tarbijakäitumine on möödunud aastatel mõnevõrra muutunud, tähendab see ka meie jaoks kohanemist ja kohandamist. Tahame rohkem ja teadlikumalt kaasata tegevusse tugiteenuseid ehk töötukassa tööharjutusprogrammides osalevaid inimesi," rääkis Sõbralt Sõbrale juhataja Meelis Kibuspuu lähitulevikust.

"Alustasin täiesti nullist, ühegi kogemuseta. Ruume otsides olid mul kindlad kriteeriumid: asukoht kesklinnas, juurdepääs autoga, piisavalt valgust ja õhku ning ruutmeetritelt mitte liiga suur, maksimaalselt 100 boksi jagu pinda," meenutas Tatari kirbuka omanik Triin Jäätma.

Kirbukaid on kolme liiki. Esimesed pakuvad boksi rentimist, teised toovad omad kauba ise maale või ostab selle vahendajatelt ning kolmandatesse toovad inimesed oma asjad tasuta ära. Lisaks on veel komisjonipoed, mis müüvad kliendi tooteid vahendustasuga.

Tatari kirbuturul on boksi rentimise süsteem, kus vahendustasuga bokside kaubalt võetakse 20% hinnast. Toodet hoitakse ühisboksis maksimaalselt kuu, seejärel saab inimene oma müümata asjad tagasi. Mõnes kirbukas on vahendustasu 30% ning lisaks hoiustamistasu, kui kaup ei saa müüdud.

Sõbralt Sõbrale tarnib suurema osa kaubast välispartneritelt, peamiselt Rootsist. Kuna ettevõttel on juurutatud hea ja usaldusväärne partnerite võrgustik, siis on viimastel aastatel kaubavoog kasvanud ja andnud hea võimaluse laieneda. "Samal ajal kogume asju ka Eestist ja rõõm on tõdeda, et igal aasta-aastalt inimeste hulk, kes meie poodidesse kaupa toovad," märkis Kibuspuu.

Loe pikemalt Äripäevast, kuidas taaskasutuskauplused ennast turundavad ning mis valmistab neile kõige enam peavalu. 

Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757