Autor: Kaubandus.ee • 19. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubanduse 2018. aasta väljakutsed

Kliendid hakkavad kauplustes rohkem pilte tegema
Foto: Pixabay.com
Retail Focus uuris rahvusvahelistelt kaubanduskonsultantidelt, mida võib kaubandust järgmisel aastal ees oodata. Siin on väljavõte olulisematest muudatustes.

Läbipaistvus on ja jääb väga oluliseks väärtuseks, mille järgi tarbijad brändi hindavad.Generatsioon Z soovib saada rohkem katsetamist ja kauplusesse sisse kutsuvat digitaalset kogemust.Kliendid austavad ja väärtustavad oma aega rohkem. Kui nad näevad, et mõni bränd ei arvesta teistega, siis tarbijad hääletavad jalgadega ja enam neid kauplusi ei külasta.Väike on uus suur. Toimub kohalike kaupluste võidukäik, kus kliendid kogevad isiklikumat ostukogemust.Amazon jätkab enda tegevust võimaliku mugavuse suunas, samal ajal otsivad tarbijad järjest rohkem personaliseeritud ja tähenduslikke alternatiive suurtele kauplustele.Blogijad hoogustavad järjest enam ostlemist ning muutuvad sellega järjest rohkem brändide kaupmeesteks. Kaupmeestel on võimalik olla neile blogijatele platvormiks või nad peavad ise mõjutajateks hakkama.Tavakaupluse ja e-kaupluse integratsioon on jõudnud sinna maani, kus brändid saavad hinnata seda, kui suur roll on kauplustel veebimüügile.Tavakaubanduses ei ole enam oluline kaupluste number, vaid pigem kvaliteet mida pakutakse. Edukamad kauplused on klientide jaoks mugavad ning pakuvad väärt kogemust.Brändid pakuvad klientidele rohkem kogemust ja katsetavad, kuidas tavakaupluse olemasolu annab e-äri müükidele lisaväärtust. See samm viib rohkem mängulisemate kaupluste avamiseni, kus klient seotakse rohkem toodetega ja pakutakse lõbusamat kogemust.Pop-up kauplused jäävad jätkuvalt kaupmeeste strateegia osaks, millega testitakse uusi ideid ja lahendusi.Kliendid hakkavad kauplustes rohkem pilte tegema. Seetõttu otsivad kaupmehed uusi viise, kuidas premeerida neid. Sellest tingituna luuakse järjest rohkem nö jagatavaid poode, kuna mobiilist saab tavakaupluse ja e-poe ühenduslüli.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757