Autor: Äripäev • 30. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Endised kioskipidajad süüdistavad Soome R-kioskit

R-kiosk Helsingis
Foto: R-kiosk
Kümme endist Soome R-kioski frantsiisi kasutajat süüdistavad kioskiketti eksitava info esitamises, andes hagi Vantaa kohtusse, kirjutab Kauppalehti.

Ettevõtjate arvates maalis R-kiosk neile kioski läbimüügist liiga ilusa pildi. Frantsiisi kasutajate hinnangul näitab R-kiosk eelarves liiga väikeseid kulusid. Samas pole ettevõtjatel suurt võimalust oma äri mõjutada, sest R-kiosk määrab kaubavaliku ja lahtiolekuajad ning korraldab ise ka raamatupidamise.

„Ainuke, mida me võime muuta, on enda palk, sest kogu raha liikumine on R-kioski käes. Kaupmees ei pääse isegi enda pangakonto juurde,“ väitis kaebuse algatanud endine ettevõtja, kellel oli kaks kioskit.Frantsiisilepinguga saab R-kiosk üsna suured õigused. Kasumi saamine on mitmeski kohas keeruline, sest ettevõtja maksab kõigepealt ära frantsiisimaksu. R-kiosk määrab ka ostu- ja müügihinnad, kuigi kioskipidaja saab teha oma ettepanekud.„Minul oli kahe kioski käive miljon eurot aastas. Maksin 100 000 eurot frantsiisitasu, selle järel kõik kulud, ja jäin kahjumisse,“ kirjeldab endine ettevõtjaLoe pikemalt Äripäevast. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757