30. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kiired kassavabad poed vallutavad maailma!

Risto Vahimets
Foto: Ellex Raidla
Innovaatilised nö. kassavabad toidukauplused tähistavad jaekaubanduses olulist arenguhüpet. Uus kiirem tehnoloogia tõotab luua juba lähiaastatel standardi, mis tõmbab e-poodlemisele pidurit, nendib Ellex Raidla partner ja kaubanduse valdkonna advokaat Risto Vahimets.

Hiljuti avati Londonis testperioodiks esimene kauplus, mis lubab poest väljudes skaneerida kogu ostukorvi sisu ühe korraga, muutes maksmise 14 korda kiiremaks. Selline innovatsioon võib peagi muuta toidupoes käimise kogemust kogu maailmas ja omakorda pidurdada e-poodide arengut toidu ning esmatarbe sektoris.

Tehnoloogiliselt on kaubad märgistatud triipkoodi asemel väikese elektroonilise kiibiga. Sellise kiire kassavaba tehnoloogia levik võimaldab kaupmeestel säästa ruumide ja tööjõu arvelt, suurendada külastajate arvu ning vähendada varguste või eksituste tõttu tekkivaid kahjusid. Samuti on selline ostmiskogemus klientide jaoks palju mugavam - kassale tuleb üksnes näidata oma ostukotti ja seda ilma kotist kaupa välja võtmata, ära võivad jääda ka ostukärud, kuna ostja laob kaubad riiulilt otse kotti. Tundub, et see tehnoloogia on mõistlikum kui Amazon Go pisike, kuid sadade kaamerate ja sensoritega pood Seattle´s.

Süsteemi on ka lihtne kasutusele võtta, kuna see ei vaja tõenäoliselt õiguslike regulatsioonide muutmist, mis on innovatsioonile sageli komistuskiviks. Heaks näiteks on siinkohal kasvõi sõidujagamine, isesõitvad autod või kuller-robotid. Samas on mõistagi vajalikud mitmed riist- ja tarkvara investeeringud kaupmeeste ja tootjate poolelt, et asendada triipkoodid uue tehnoloogiaga tootmistsükli kõigis faasides (pakendamine, logistika, laod, väljapanek, jaemüük).

Kiire kassavaba tehnoloogia kasutusele võtmine lööb kõikuma senise veendumuse, et e-kaubanduse pealetung on ka toidu- ja esmatarbekaupade valdkonnas peatselt vältimatu. Tehnoloogilise uuendusega suudetakse lahendada toidukaupade ostmisel tekkiv peamine probleem - kassas kaupade skaneerimisega kaasnev ajakulu, mis on pudelikael enamiku toidu- ja esmatarbepoodide jaoks.

Autor: Risto Vahimets, Ellex Raidla

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757