Kantar Emor: Mõnusaim tunne jääb raamatupoest

raamatupood
raamatupood

Pidevalt kauplustes käies tekib meil nii häid kui halbu emotsioone, ent kust lahkub kunde kõige rõõmsamana? Kantar Emori värskest uuringust selgub, et mõnusaim tunne jääb raamatupoest.

Täna hea teeninduse juhtimiskonverentsil esinenud Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul mõõtis uuringufirma klientide kogemusi erinevates kauplustes ja pani paika parimate emotsioonide pingerea.

Kantar Emor palus Eesti elanikel meenutada mõnd hiljutist ostu-või teeninduskogemust kaubanduses ning hinnata, kui rahule nad jäid ning millise tunde see kogemus jättis. Enam nimetatud poodide seas suudavad kõige positiivsemaid emotsioone pakkuda just raamatupoed – kõrgeima hinde sai Rahva Raamat, teise koha saavutas Apollo. Raamatupoodidele järgnevad veebikaubamajad – pigem kohalikku klienti kõnetav Kaup24 ning globaalne e-kaubandushiid ebay. Emotsioonide edetabeli TOP-is on ka Tallinna Kaubamaja, Euronics ja Amazon.

  1. Rahva Raamat (emotsiooni skoor 76)
  2. Apollo (66)
  3. Kaup24 (60)
  4. eBay (53)
  5. Kaubamaja (51)
  6. Euronics (47)
  7. Amazon (46)

 

Jõgi sõnul saab edetabeli põhjal julgelt öelda, et emotsiooni saab luua ka teenindajaga kokku puutumata, pakkudes kliendile mugavat ostlemist läbi meeldiva ja asjakohase veebikeskkonna, kiiruse ja/või soodsa hinnataseme. „Kuna igal ostu-või teeninduskogemusel on oluline roll pikaajaliste kliendisuhete kujundamisel, on emotsiooni pakkumine ettevõtte ja kliendi erinevates puutepunktides ülimalt oluline,“ lausus Jõgi. „Kogemus läbi positiivse emotsiooni kinnistub mälus, muutub ajapikku mälestuseks ning aitab kaasa ettevõtete kliendisuhete tugevdamisele.“

Uuring viidi läbi veebiuuringuna tänavu 18.-24. jaanuaril, selles osales kokku 1265 inimest vanuses 15-74 eluaastat. Vastajatel paluti meenutada mõnd hiljutist ostu-või teeninduskogemust toidu-ja tööstuskaupade poes ning e-poes ja anda hinnang, kui rahule nad jäid ning millise tunde see kogemus jättis. Kahe kriteeriumi põhjal arvutati emotsionaalse suhte võtmemõõdik Emotion Score.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara