Autor: Kaubandus.ee • 19. veebruar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EAS viib Eesti ettevõtted esimest korda maailma suurimale toiduainetetööstuse messile

Valio Dubais messil
Foto: EAS
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) korraldab esimest korda Eesti ettevõtete ühisstendiga osalemist Dubais toimuval maailma suurimal toidu- ja joogisektori messil Gulfood 2018. Eesti ettevõtetest osalevad AS Balsnack International Holding, EBM Grupp AS, Eesti Pagar AS, Salvest AS, AS Solbritt ja Valio Eesti AS. Toiduainetetööstuse mess toimub tänasest kuni 22. veebruarini.

EASi ühisstendide projektijuhi Karin Alliksaare sõnul on toidu- ja joogisektori messil Gulfood 2018 osalemine Eesti ettevõtjatele väga oluline ning sinna pääsemiseks on tehtud juba pikalt tööd koostöös Toiduliiduga. „Araabia Ühendemiraadid ning sealse regiooni turg laiemalt on meie ettevõtjate jaoks huvipakkuv piirkond. Gulfood annab neile väga hea võimaluse leida koostööpartnereid nii sealselt turult kui ka maailmast laiemalt,“ lisas Alliksaar. Messil osaleb 5000 eksponenti 120st riigist ning seda külastab rohkem kui 95 000 spetsialisti, neist 40% tulevad Araabia Ühendemiraatidest ja 60% mujalt maailmast.

Valio Eesti ASi tegevjuhi Maido Solovjovi sõnul on toiduainetetööstuse mess Gulfood kahtlemata värav, kus on võimalik luua kontaktid kolmandatele turgudele pääsemiseks. „Oleme varasematel aastatel messi külastanud ning läheme sel aastal esmakordselt messile oma väljapanekuga. Me läheme messile eesmärgiga saada uusi kontakte, kelle abil sõlmida lepinguid, mis võimaldavad siseneda kolmandatele turgudele,“ lisas ta.

Salvest ASi ekspordi müügijuhi Joonas Püvi sõnul on ettevõtte eesmärk leida messil oma toodetele uusi edasimüüjaid erinevates riikides üle maailma ning kohtuda olemasolevate kontaktidega. „Oma rahvusvahelistumise kogemuse põhjal julgeme väita, et rahvusvahelistel messidel osalemine on kõige efektiivsem meetod uute partnerite leidmiseks. Põhjuseid selleks on mitmeid, kuid olulisemad on näiteks väga suur kontaktide hulk, esmase isikliku kontakti loomise võimalus, mis suurendab kordades tõenäosust saada uusi äripartnereid ning messil eksponendina osalemisega kaasnev usaldusväärsus, mis näitab tõsist soovi laieneda uutele turgudele,“ lausus Püvi.

„Samuti on lisaks oma ettevõtte edule meie jaoks väga tähtis ka Eesti kui riigi reklaamimine, sest vaid koostöö kaudu saame maalida oma riigist suure ja ilusa pildi, tänu millele aitame ka teistel ettevõtetel välisturgudel edukalt tegutseda. Kuna Eesti on paljuski ekspordile orienteeritud, siis see on lõppkokkuvõtteks meie kõigi ühine huvi. Salvest on uhke, et on antud võimalus toetada riigi eksporti Eesti ühisstendil vaid mõned päevad enne Eesti 100. sünnipäeva,“ sõnas Salvest ASi ekspordi müügijuht.

Valio Eesti AS tutvustab messil oma ekspordi lipulaeva ehk Forte juustu. Salvest AS eksponeerib messil oma vastvalminud mahetoorainest supersmuutisid (Smushie) ja pehmes tuubis lastetoitu. AS Balsnack esitleb messil spetsiaalselt eksporditurgude jaoks välja töötatud kartulivahvlit „GRAND CHIPS“, hommikusöökide krõbuskeid, sealhulgas ökohommikusöögid, Popcorni ning Natcho juustupalle. AS Solbritt tutvustab messil piimal põhinevat imiku piimasegusid NUPPI. Eesti Pagar AS eksponeerib messil sügavkülmutatud pagari- ja kondiitritooteid. EBM Grupp AS esitleb messil erinevaid taimseid õlisid – fritüürõli, päevalilleõli, maisiõli, maapähkliõli ning rapsiõli.

Eesti toiduainetetööstus on üks olulisem haru Eesti töötlevas tööstuses, mis toodab ligi 15% kogu töötleva tööstuse toodangust ja annab olulise panuse tööhõivesse. Eesti toiduainetetööstuse toodangust eksporditakse 32%. Möödunud aasta esimesel poolel eksporditi põllumajandussaadusi ja toidukaupu 541,8 miljoni euro ulatuses, see moodustas koguekspordist 8,5%. Peamised ekspordiriigid on naaberriigid, kuid statistika järgi jõuavad toidukaubad pea 90 erinevasse sihtriiki. Peamised sihtriigid olid möödunud aastal Soome, Läti ja Leedu ning kolmandatest riikidest Saudi Araabia ja Norra.

Messil osalemist kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757