Autor: Kaubandus.ee • 7. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijahinnaindeksi muutust mõjutas veebruaris enim toit

Foto: Andras Kralla
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,9% ja võrreldes eelmise aasta veebruariga 3,1%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2017. aasta veebruariga võrreldes 3,5% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 6,4% ja mittereguleeritavad hinnad 2,2%.

Tarbijahinnaindeks

Infogram

2017. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 5% kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku. Puuvili on kallinenud 18,2% ning piim, piimatooted ja munad 7%. Alkohoolsete jookide ja tubaka kallinemine andis kogutõusust ligi veerandi, millest omakorda 60% andis 27% kallinenud õlu. Mootorikütus andis kogutõusust üheksandiku. Bensiin oli 7% ja diislikütus 4,6% kallim kui 2017. aasta veebruaris. Toidukaupadest on mulluse veebruariga võrreldes enim kallinenud munad (41%), külmutatud puuvili ja marjad (37%) ning või (25%).

Jaanuariga võrreldes oli veebruaris tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja kodudesse jõudnud elektri 5,3% hinnatõus. Suuremat mõju kuumuutusele avaldasid veel toidu 0,8% ja alkohoolsete jookide 2,9% kallinemine ning rõivaste ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemine.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757