Eesti e-poed teevad üha edukamalt müüki välismaale

Janek Kivimurd
Janek Kivimurd

DPD Eesti pakiveod e-poodide ja nende klientide vahel tõusid 2017. aastal kõikides kategooriates ning kui siseriiklike pakisaadetiste hulk suurenes ligi veerandi võrra, siis eriti tähelepanuväärne on Eestis välja saadetud pakkide mahu kasv, mis ulatus üle 43%.

“Kogu e-kaubanduse valdkond paisub juba mõnda aega meeletu kiirusega ning pakkide saatmise ja tellimise mahu tõus teeb meile ainult rõõmu. Eriti hea meel on meil aga selle üle, et möödunud aastal kasvas DPD kaudu riigist välja minevate saadetiste hulk lausa natuke üle 43%,” märkis DPD Eesti müügi-  ja turundusjuht Janek Kivimurd.

“See näitab selgelt, et meie e-poed on teinud tugeva arenguhüppe ja neil on ambitsioon ning siht leida kliente just välismaalt.” Kivimurd lisas, et Eestist välja müüakse kõiki kaubagruppe toidulisanditest rehvideni ning võib täheldada, et Eestist tehakse varasemate aastatega võrreldes märkimisväärselt enam pakisaadetisi Amazoni müügikeskkonna kaudu.

Kogu Pickup võrgusikku ehk pakiautomaatidesse ja pakke vastu võtvatesse poodidesse tulevate saadetiste hulk tõusis 81%. “Kindlasti on sellisele tugevale kasvule kaasa aidanud võrgustiku laienemine meie enda uute pakiautomaatide ja Cleveroni Collect.Net-i pakirobotite DPD võrgustikku liitmise näol,” selgitas Kivimurd ning märkis, et see näitab ka selgelt, et konkurentidest hiljem pakiautomaatide turule sisenenud DPD jaoks on ruumi piisavalt ning arendused pakivõrgustiku laiendamiseks on klientide poolt hästi vastu võetud. “Järgneval kahel aastal investeerime Baltikumis pakiautomaatidesse lisaks 5 miljonit eurot ning veel sellel aastal paigaldame Eestis juurde 50 automaati.”

Möödunud aasta trendina võib ära märkida ka sama päeva saadetiste suure kasvu 42% võrra. See tähendab, et pakkide kättesaamise kiirus on üha olulisem ning just äriklientide seas on kauba liikumise võimalikult väike aeg muutumas täiesti tavapäraseks.

DPD Eesti alustas möödunud aastal hoogsalt ka toiduvedudega, mille mahud on samuti olnud järjepidevas kasvus. “Toidukaupade kohale toimetamise käima lükkamine on kahtlemata olnud mitmete väljakutsetega, kuid põnev,” lausus Kivimurd. “Suur erinevus on juba see, et teenus on avatud seitse päeva nädalas  ja hommikul kümnest õhtul kella kümneni. Lisaks tuleb kaup sihtkohata viia kliendi poolt valitud ajaaknas ning otse korteri ukse taha. Praeguste numbrite järgi vaadates võib  aga öelda, et kahtlemata on toidu- ja tarbekaupade e-poest ostmine jätkuvalt kasvav trend.”

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara