Head müügid on olnud automüüjatele üllatavad

Amserv Grupi ASi tegevdirektor Rene Varek
Amserv Grupi ASi tegevdirektor Rene Varek

Viimasel ajal suurt kasvu näidanud uute sõiduautode müügitulemused on olnud automüüjatele üllatavad, edaspidiseks nii hoogsat kasvu ei julgeta prognoosida.

Eelmise aasta kokkuvõttes suurenes uute autode müük Eestis 11,6 protsenti, selle aasta esimesed kuud on näidanud hüppelist kasvu detsembri 15 protsendilt rohkem kui 20 protsendi peale. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu 2018. aasta autode müügi kasvu prognoos on 8–15%.

„Kasvavate müüginumbrite taga on lühidalt öeldes majanduskasv,” arvas Veho Eesti ASi juhatuse esimees Ando Nõel. Kasvule aitavad tema sõnul kaasa ettevõtete hea käekäik ja kasvava sissetulekuga tarbija kindlustunne. „Suurenenud sissetulekuga on lihtsam liisingut saada ja vahetada olemasolev auto uue ja parema vastu,” ütles Nõel.

Amserv Grupi ASi tegevdirektor Rene Varek ütles, et Amservis oli algne turu kasvu prognoos Eestis 4–5% ja tema suhtub jätkuvasse tõusu konservatiivselt. „Praegu võiks sellise stardi pealt eeldada, et turu kasv tuleb suurem. Kui nii jätkub, siis võib esimene poolaasta olla kasv 10% ja 20% vahel, aga teise poolaasta suhtes ma nii optimistlik ei ole,“ ütles Varek.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat arvas, et jaanuari ja veebruari enam kui 20protsendilist tõusu mõjutas ametiautode vahetamine. „Tavapärasest rohkem nn aastalõpu autosid vormistati 2018. aasta jaanuaris ning aasta alguskuudel anti üle mitu riigi- ja muu suurhanke tellimust,“ arvas ta.

Veebruaris müüdi Eestis 1907 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta veebruari müügi 21,2 protsendiga. Käesoleva aasta kahe esimese kuuga on kokku müüdud 4354 uut sõiduautot ehk 22,6% enam kui mullu samal perioodil. Suurima osakaalu moodustasid veebruari müügist väiksema keskklassi autod (23,4%). Jätkuvalt on populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, mille osakaal oli vastavalt 21,1% ja 14,7%.

Uute sõiduautode osakaal kõigist jaanuaris esmaregistreeritud autodest oli 57%. Eksporti läks 85 sõiduautot. Uusi elektriautosid müüdi veebruaris 6 ja hübriide 93. Gaasilisaseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad kokku 19.

Populaarseimaks automargiks oli veebruaris Toyota, milliseid müüdi 277. Järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 209 ja 192 sõiduautoga. Mudelite seast oli edukaim Renault Clio 85 autoga, järgnesid Škoda Octavia ja Toyota RAV4, vastavalt 74 ja 62 autoga.

Veebruaris kasvas ka tarbesõidukite müük, milliseid müüdi kokku 492 ehk 9,8% enam kui mullu. Automarkidest oli populaarseim Citroen 64 sõidukiga, järgnesid Renault ja Toyota, vastavalt 59 ja 46 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo (31) ja Scania (28).

Loe pikemalt Äripäevast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara