Autor: Aira Tammemäe • 9. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

20 nippi: Kuidas müüa kõrgema hinnaga?

Foto: Pixabay.com
Indrek Sauli hinnapsühholoogia Meistriklassis genereerisid osalejad praktilise ülesande käigus ideid, mis toetavad müüki kõrgema hinnaga ning otsisid lahendusi, kuidas oleks õige reageerida, kui klient küsib hinnasoodustust. Vaata, millised ideed sõelale jäid.

Alusta alati kõrgema hinnaga ja kvaliteetsemast tootest/teenusest, siis paistab kliendile keskmine valik soodsam.Anna kliendile valida, aga vaid paari kolme variandi vahel, mille hulgas ei ole kõige soodsamat varianti;Kui on erinevad valikud, siis paku välja pigem keskmisest tasemest maksimaalse kvaliteedini, mitte kogu skaala ulatuses. Sellisel juhul on tõenäolisem, et klient teeb valiku keskmisest kuni kõrgeimani.Kasuta hinnast rääkides pigem „kuni“ mitte „alates“ hinda, sest nii näib ka keskmine hind soodustusena vastupidiselt „alates“ hinnast üles minnes tunneb klient, et igasugune sellest tasemest kõrgem hind on juba liiga kõrge.Ära paku hinnasoodustust kohe, kui klient küsib, liiatigi ära hakka ise rääkima, et saad teha soodustuse.Kui klient küsib soodustust, siis uuri, miks ta soodustust tahab. Või ütle, et saad ikka soodustust teha juhul kui… st pane kriteeriumid paika;Ära paku ise soodsamat hinda vaid lase kliendil pakkuda tema jaoks sobiv hind. Siis on esimene läbirääkimiste tase paika pandud tema poolt ja sina saad sealt üles pakkuda. Kui sina ise teed esimesena sooduspakkumise, siis klient pakub alla ja sul tuleb oma pakkumist kaitsma hakata.Too kõigepealt välja eri variantide sisu, kvaliteet ja seejärel seo ära hind. Mitte vastupidi.Küsi kliendi käest, mis on tema jaoks valikul oluline. Kui klient ütleb, et hind, siis küsi, et mis veel lisaks hinnale. Seal saad argumendid, et näidata kliendi kasu kõrgema hinna puhul.Hinnasoodustuse asemel paku lisaväärtust, näiteks nõustamine või järelteenindus vms.

Loe ülejäänud 10 soovitust Äripäeva teemaveebist bestsales.ee.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757