9. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurendid Hansapostist: nüüd on tal võimalik hinnasurvet tekitada

Peep Kuld
Foto: Eiko Kink
Veebikaubamaja Shoppa.ee juhatuse liige Janek Barndõk arvas, et Hansaposti sõlmitud tehing Hobby Halliga võimaldab ettevõttel hinnasurvet tekitada.

Millise mõju Hansaposti ja Hobby Halli ühinemine kohalikule e-kaubandusele kaasa toob, on konkurentide sõnul praegu veel raske öelda. Kuid selge on see, et mõju ei jää olemata. Shoppa.ee e-kaubanduskeskkonna juhatuse liige Janek Barndõk pakkus, et kuna kasvab spordi- ja vabaajajalatsite kaubandus, siis võiks ühinemine puudutada madalama otsa rõivakaubandust. Lisaks prognoosis Barndõk võimalikku marginalisurvet.

“Ei ole saladus, et Hansapost ei ole just parimate hindadega müüja olnud. Võimalik, et tehing võimaldab hinnasurvet tekitada,” sõnas Barndõk.

Sünergia saavutamiseks on tarvis teha palju tööd

“Neile tekib hulk tööd juurde, et plaanitud sünergia kätte saada. Ühinemine iseenesest ei loo väärtust - väärtus ja sünergia tuleb kätte saada plaanide elluviimisega,” sõnas Kuld.

Pealegi on igasugune ühinemine on seotud riskidega, sest palju asju tuleb ära teha ja positiivne tulemus pole iseenesestmõistetav. Potentsiaal selleks on Kulla sõnul hea.

“Hoian pöialt ja soovin edu Hansaposti meestele, et nad oma plaanid ellu viiksid,” lisas Kuld.

Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.

Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.

Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757