Mida ostavad eestimaalased netipoodidest?

Eestlased ostavad e-poest peamiselt tehnikat/elekt
Eestlased ostavad e-poest peamiselt tehnikat/elektroonikat

Kui muidu sooritavad Eesti inimesed teiste riikidega võrreldes keskmiselt vähem e-oste, siis tehnika ja tehnoloogia valdkonna tooteid tellitakse e-poodidest keskmisest jällegi rohkem, selgub pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud ja Kantar TNS teostatud rahusvahelisest uuringust.

Eesti e-ostlejat Euroopaga võrreldes selgub, et kui meil teeb vähemalt ühe füüsilise eseme ostu kuus 33% interneti kasutajatest, siis Euroopa keskmine on 54%, Inglismaal lausa 66%. 

Vastates küsimusele, et mida Eesti e-ostlejad on viimase aasta jooksul tellinud, selgus, et kõige enam on ostetud: 

-tehnikat/elektroonikat (39%)

-ilu- ja tervisetooteid (36%)

-riideid (33%)

-vaba aja tooteid (30%)

-jalatseid (26%)

-raamatuid (24%)

...

-DVDd, CDd, videomängud (8%)

-Raskemat/suuremat mööblit (8%)

„Erinevaid numbreid ja mahte vaadates võib tõusva trendina välja tuua, et Eesti inimesed ostavad interneti vahendusel üha rohkem raamatuid ja erinevaid väiksemaid kodusisustuse tooteid. Ilmselt on just nendes valdkondades oodata järgnevate aastate jooksul ka keskmisest rohkem suurenevaid mahte,“ märkis DPD Eesti müügi-  ja turundusjuht Janek Kivimurd. „Samas on aga eriti tähelepanuväärne hüppeliselt kasvanud toidukaupade tellimise hulk, mida uuringu järgi laseb endale koju tuua lausa 10% e-ostlejatest ning 6% teeb seda vähemalt korra kuus.“

Kõige rohkem tellitakse tooted, peamiselt just tehnika, elektroonika, riiete ja aksessuaaride  valdkonnast, just Hiinast. Tervelt 65% Eesti e-ostlejatest on öelnud, et on teinud tellimusi Hiina kauplustest, 51% Inglismaalt ning 39% Saksamaalt.

„Mujal Euroopas eelistatakse välisriikidest tellides pigem geograafilist lähedust, ligi kolmandik ostlejatest teeb oma tellimused naaberriikidest. See vähendab ju ka kohale toimetamise aega. Meil sooritab ostu mõnest naaberriigi e-poest, Lätist, Soomest või Venemaalt, keskmiselt iga viies tarbija,“ märkis Kivimurd. „Põhjus, miks suur osa Eesti e-ostlejatest teostab oma tellimused enamasti just kaugematest riikidest on see, et piirkonnas olevas kaubandusvõrgus vastav toode lihtsalt puudub või on tunduvalt kallim.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara