5 soovitust, et kliendid ei oleks ootamise pärast pahased

ootamine
ootamine

Müügikoolitaja ja Äripäeva teemaveebi toimetaja Aira Tammemäe kirjutas enda kogemusele tuginedes, 5 soovitust, et mida teha olukorras, kui klient peab teenindaja või müügiinimese järgi ootama.

  1. Vabanda ja räägi ausalt ja inimlikul ära, miks sa ei saanud kohe klienti teenindada või miks klient pidi sinu müügipakkumist nii kaua ootama.
  2. Huumor, eriti võime enda üle nalja visata, mõjub reeglina rahustavalt. Välja arvatud juhul, kui kliendi emotsioonid on juba üle võlli. Siis on parem nalja mitte teha.
  3. Kui vähegi võimalik, anna teada, millal saad kliendi teemaga tegeleda. Sageli ei pahanda kliendid selle peale, et peavad ootama, vaid teadmatuse tõttu, kaua nad veel peavad ootama. Eriti hullud on automaatvastused stiilis „ Saime teie kirja kätte ja vastame sellele esimesel võimalusel.“ Esiteks on see täiesti mõttetu kiri ja teiseks ei huvita klienti teie võimalused vaid see, millal tema oma probleemile lahenduse saab.
  4. Teenindussituatsioonides on kõige parem leida see 5 sekundit, vaadata kliendile korra otsa ja noogutada vähemalt tervituseks (näiteks kui sul on telefonikõne pooleli) või öelda tere ka juhul, kui parasjagu teise kliendiga tegeled. Kõige kehvem on tunne, et sind ei märgata.
  5. Kui sa ei kavatsegi kliendi küsimusele vastata või pakkumist teha, siis nii ütlegi. Eriti ehitusäris paistab silma massiline päringutele mittevastamine. See on parem variant, kui kirjutad siis lihtsalt vastuseks, et ei saa tellimust vastu võtta, sest tööd on ees mitme kuu jagu. Teadmatus vihastab rohkem.

Loe Äripäeva teemaveebist bestsales.ee kuidas Balti Jaama turu müügileti teenindaja lahendas situatsiooni, kus klient pidi telefoniga vestleva teenindaja järele ootama. 

Osale arutelus

  • Aira Tammemäe

    Aira Tammemäe

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara