Autor: Kaubandus.ee • 23. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 soovitust, kuidas kaubanduskeskuses oma pood avada

Change naistepesu kauplus
Foto: L'Dolcevita
Eestis ja Lätis kümmet poodi omav L'Dolcevita omanik Janek Birnbaum räägib enda kogemusest, kuidas tema kaubandusturu olukorda hindab ning mis soovitused on tal kauplejatele, kes tahavad enda poe avada kaubanduskeskuses.

Mida soovitad kauplejale, kes avab oma esimese poe?

Mul on aastatega tulnud palju kogemusi ning uut poodi avades tuleb harva üllatusi ette. Uuel kauplejal soovitan aga läbi mõelda vähemalt järgnevad viis teemat:

1. Asukoht ja külastajad

Kolm esimest kõige olulisemat küsimust:

• Kes on minu poe külastajad?• Kus nad elavad?• Millised on nende poodlemise harjumused ning eelistused?

Sellest lähtuvalt saad hakata valima kaubanduskeskust, kus poepinda rentida. Sinu poele on eluliselt tähtis, et su kliendid juba käiksid selles ostukeskuses, kus sa selle avad, või peab sul olema selge visioon ja plaan, kuidas nad sinna ostukeskusse ja sinu poodi saada. Heaks magnetiks võib näiteks olla mõni suurem jaekauplus, mis meelitab tänu oma tuntud brändile ligi kliente, kes on ka sinu sihtgrupp.

2. Koolitatud ja motiveeritud teenindajad

Neid tooteid, mis ennast n-ö ise müüvad, on vähe. Enamasti on vaja häid teenindajaid, kes neid tunneb ja oskab ka kliendiga suhelda.

Töötajaid valides tuleb kindlasti arvestada, millised isikuomadused on olulised ja millised inimesed sobivad kokku sinu poe brändiga.

Lisaks sellele, et töötajad peavad läbima koolituse, tuleb tagada, et nad oma teadmisi igapäevatöös ellu rakendaks. Meie poodide juhid pööravad palju tähelepanu teenindajate tööle, aga ka nende üldisele heaolule. Kui kellelgi on mure, on tal võimalus sellest rääkida.

Sama oluline kui töötajate koolitamine ja nende väikeste-suurte murede kuulamine on näidata neile ka isiklikku eeskuju. On mõeldamatu, et poe juhataja ei oska kasutada kassasüsteemi või ei tule toime kliendisuhtlusega – see viiks töötajate motivatsiooni kohe alla.

3. Koduleht ja e-pood

Koduleht loob turunduslikke võimalusi ning aitab kasvatada brändi tuntust. Samas e-poe vajalikkus ja tasuvus sõltub toote eripärast.

Näiteks Change’i naistepesu puhul soovitame kindlasti kliendil poodi tulla, kus koolitatud teenindajat oskavad soovitada õiget mudelit ja suurust, et pesu istuks nagu valatult. E-poes ostes on sellist tulemust raske saada. Samas kosmeetikaäri puhul on kliendil võimalik e-poest iseseisvalt sobiva toote leida, kui toodete juurde on lisatud piisavalt informatsiooni.

Kindlasti tuleks aga silmas pidada, et ükski e-pood ei tööta iseenesest. Selle toimimiseks on tavaliselt vaja ühte või kahte töötajat.

4. Kassasüsteem ja videovalve

Tarkvara ja riistvara võib nimetada esmasteks hügieeniteguriteks, mis peavad alati töökorras olema.

5. Atmosfäär ja meeleolu

Kliendil peab olema kaupluses mõnus olla. Kuidas seda saavutada? Lisaks valgustusele, heale teenindusele ja kaunile väljapanekule on oluline ka muusika.

Õige muusika mõjutab nii kaupluse atmosfääri kui ka töötajate ja klientide meeleolu. Meie lähtume oma muusika valikul kuldsest keskteest: see peaks olema nii vali, et koridorist kostev müra ei häiriks, ja nii vaikne, et kliendid saaksid omavahel ja teenindajaga vestelda.

Kui saaksid midagi ostukeskustes paremaks teha, siis mis see oleks?

Meile meeldiks, kui tekiks diskussioon ostukeskuste avamisaegade üle. Praegu on kauplused avatud iga päev kella üheksani, sealhulgas nädalavahetustel. See tekitab tõsiseid probleeme teenindava personali värbamisel, sest inimesed ei taha ju nädalavahetustel, eriti pühapäeval töötada.

Sooviksime, et laupäeviti oleks ostukeskus avatud kella kaheksani õhtul ja pühapäeviti kella kuueni õhtul. Meie kaupluste statistika alusel oleks see igati põhjendatud.

L'Dolcevita haldab Eestis ja Lätis järgmisi kauplusi: Okaidi lasterõivad, Change’i naistepesu ning Bottega Verde kosmeetika.

Allikas: Ektaco blogi

Autor: Brit Tammeorg

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757