Autor: Kaubandus.ee • 28. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

JYSK muudab oma strateegiat Balti riikides ja Valgevenes

JYSK esindaja Balti riikides ja Valgevenes, OÜ Do It direktor Dace Zundure
Foto: JYSK
Taani esmatarbe- ja vabaajakaupade jaekaupluste võrk JYSK on otsustanud muuta oma strateegiat Balti riikides ja Valgevenes.

Leedus, Lätis ja Eestis tehtud uuringud on näidanud, et neis riikides võetakse JYSK'i kui poode, kust leiab pisiasju kodu ja elu-olu jaoks. Nende meeskond on viimased kolm aastat tugevalt töötanud selle nimel, et laiendada mööbli, madratsite, magamis- ja vannitoatoatarvete valikut. Ettevõtte hinnangul on muutunud ka Balti riikides tarbijakäitumine. 

"Kui varem pidasid ostjad kõige olulisemaks hinda, pööramata tähelepanu kvaliteedile, siis nüüd valitakse üha enam kvaliteetset kaupa. Meie kaupluste uus strateegia on pakkuda kõrget kvaliteeti turu parima hinnaga. Meie kauplusekett on otsustanud saada Taani elulaadi – Hygge – saadikuks," rääkis JYSK esindaja Balti riikides ja Valgevenes, OÜ Do It direktor Dace Zundure. Tema sõnul pole ju saladus, et taanlased on ühed kõige õnnelikumad inimesed maailmas, sest nad oskavad igal hetkel enda ümber mugavust luua. "Seda püüame me oma klientidele edasi anda, et õnnelikkuse indeks kasvaks ka Balti riikides. See ongi meie ettevõtte missioon,“ sõnas ta.

Vastavalt uuele strateegiale on loodud JYSK’i kaupluste uus formaat, mida on viimastel aastatel eri riikides katsetatud. 2017. aastal alustati olemasolevate kaupluste ümberkujundamist uude, skandinaavialikku formaati.

Praeguseks töötavad uues formaadis kauplused Vilniuses ja Kaunases (kaubanduskeskustes Nordika ja Molas), Riias ja Daugavpilsis (kaubanduskeskustes Domina ja Spice), Pärnus, Tartus, Haapsalus, Haapsalus ning ka Minskis ja Brestis. 2021. aastaks plaanib JYSK ümber kujundada kõik kauplused.

„Uus formaat muudab kauplused skandinaavialikumaks ja ostjatele mugavamaks. On tekkinud madratsistuudio, muutunud kauba väljapanek, ostmine on muutunud mugavamaks ja kiiremaks,“ räägib Zundure. Ühe kaupluse ümberkujundamine läheb ettevõttele maksma kuni 600 000 eurot, kogu investeering uue strateegia juurutamiseks on umbes 20 miljonit eurot.

Lähima viie aastaga plaanib JYSK suurendada oma kaupluste arvu 5000-ni, neist 35 asuvad Balti riikides ja 40 Valgevenes. Neis piirkondades oma positsiooni tugevdamiseks investeeritakse 40 miljonit eurot.

„Lähimal viiel aastal kavatseme kasvada kaks korda kiiremini ning suurendada JYSK’i kaupluste arvu Balti riikides ja Valgevenes 70-ni. Kõige suurem kasv tuleb Valgevenes, kuid me näeme kasvuvõimalusi ka Balti riikides, nii väiksemates kui ka suuremates linnades,“ ütleb Zundure. Selle plaani elluviimiseks kavatseb JYSK Balti riikides ja Valgevenes investeerida 40 miljonit eurot. 

JYSK, millel on üle 2500 kaupluse, on praegu esindatud kogu Euroopas, välja arvatud Iirimaal ning väikeriikides Luksemburgis ja Liechtensteinis. Nüüd on JYSK seadnud endale eesmärgi kasvada üle maailma.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757