Autor: Maarit Eerme • 4. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika plaanib uutele välisturgudele sisenemist

Montoni kauplus
Foto: Raul Mee
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.

Milderi sõnul pole esimene kvartal rõivaäris väga hea olnud. „Ainsana on tulemused avaldanud meie suur sõber ja konkurent Apranga, aga ka nemad on pigem nullis või väikses miinuses võrreldes eelmise aastaga,“ lausus Milder. „See külm ja pikaks veninud kevade algus on mõnes mõttes ilmselt rõivatarbimist külmutanud.“ Nad otsivad võimalusi ja ideid, kuidas rõivatarbimine oleks mõnevõrra vähem ilmaga seotud.

Milder lisas, et on siiski enam-vähem tulemusega rahul. “Tavaliselt toetab meie esimest kvartalit teiste kanalite müük rohkemgi, kui meie konkurente. E-pood kasvab, mille üle on hea meel,“ tõdes ta. Samas lisas ta, et koduturu loomuliku kasvu piir hakkab ette tulema ning eksport on ülioluline. „Me ei jõua, ega ole ka otstarbekas uusi poode ehitada.“

„Uuel turul võiks e-poe tulusus olla veelgi kõrgem. Kui Baltimaades on selleks 10% käibest, siis Soomest ootame suuremat osakaalu,“ sõnas Milder. Ta lisas, et täna on veel Soome statistika väga napp, aga esimeste tulemuste kohaselt moodustab e-poe müük kolmandiku Soomest tulevast käibest.

Milder sõnas, et nad on Soomes ettevaatlikud, kuna tegemist on konservatiivse turuga. „Suured brändid, kes on sealsele turule sisenenud, siis need on investeerinud suuri summasid turundusse. Meie seda ei tee. Me üritame enda kauplusi kasumlikult juhtida, vähemalt proovime mitte raha kaotada,“ ütles Baltika juht. Nad on Soome defineerinud koduturuna ning püüavad müüa neile käepärastes kanalites. Lisaks oma poele, on nende tooted müügil ka Soome kaubamajades. „Hakkame otsima ka frantsiisipartnereid, kes on valmis võtma meie kauplusi opereerima,“ rääkis Milder.

Teise poe plaanivad nad Soomes avada aasta teisel poolel.

Küsimusele, kas on plaanis lisaks Soomele veel mõnele välisturule siseneda, vastas Milder, et järgmise 5 aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule minekut. „Lisaks Soomele käivad teise osas läbirääkimised… Võib-olla saab selleks saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond. Meil on seal teatud tuntus tekkinud, meil on seal väga tugev edasimüüja, kaubamajade kett (toim - Peek&Cloppenburg), kes Montonit müüb,“ rääkis Milder.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757